ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΛΗΝΟΣ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ

Περίληψη

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΛΗΝΟΥ ΜΕ ΠΡΟΘΕΣΗ ΝΑ ΑΝΑΔΥΘΕΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΓΛΗΝΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΥΤΟ ΜΕΛΕΤΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΤΟΥ ΓΛΗΝΟΥ (ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΓΛΗΝΟΥ, Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ). ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΑΝΑΛΥΕΤΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΓΛΗΝΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΒΩΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΠΡΟΩΘΕΙ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΟΥ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΩΣ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΕΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΙΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΛΑΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙΣ ΤΟ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE THESIS REFERS TO EDUCATIONAL THEORY AND PRAXIS OF DEMETRES GLENOS WITH THE INTENTION TO ARISE GLENOS' CONTRIBUTION TO THE MODERN GREEK EDUCATIONAL THOUGHTAND TO BE USED THE RELATED MATTERS AT THE MODERN EDUCATIONAL REALITY. IN THIS CONTEXT THE FIRST PLACE HAVE THE FORMATIVE FACTORS OF GLENOS' OPINIONS (FOUNDS OF GREEK EDUCATIONAL THOUGHT UNTIL GLENOS' TIMES, SCHOOL AND EDUCATIONAL REALITY IN ASIA MINOR). IN SECOND PART WE ANALYZE THE CONTRIBUTION FROM EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY AND SOCIOLOGY TO THE GLENOS' FORMATION AND THE WAYS ALSO THAT INTRODUCE A MODERN EDUCATIONAL POSITION WHO OVERLEAPS THE MOVEMENT OF "NEW EDUCATION"; IT ALSO CONTRIBUTES TO THE TRANSITION FROM EDUCATIONAL TO SOCIAL DEMOTICISMUSWITH THE COALITION OF TEACHERS AND THE ELABORATION OF THE CONTRAST BETWEEN CULTURAL HEGEMONY AND THE VISION FOR A PEOPLE'S SCHOOL. IN THE THIRD PART WE ANALYZE ESPESIALLY THE TEACHING IDEAS OF GLENOS WHICH PERFORM A DIALECTICAL TEACHING-MODEL.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/1143
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/1143
ND
1143
Εναλλακτικός τίτλος
DEMETRES GLENOS: EDUCATIONAL THEORY AND PRAXIS
Συγγραφέας
Μελετιάδης, Χαράλαμπος
Ημερομηνία
1989
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Εξεταστική επιτροπή
ΦΡΑΓΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΤΣΙΟΥΜΗ ΧΡΥΣΑΝΘΗ
ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ [ΆΓΝΩΣΤΟ]
ΤΖΙΑΤΖΗ ΜΑΡΙΚΑ
ΖΑΦΡΑΝΑ ΜΑΡΙΑ
Λέξεις-κλειδιά
ΓΛΗΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ; ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ; Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση; ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΓΕΝΙΚΕΥΣΕΙΣ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ); ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ); Παιδαγωγική θεωρία; Παιδαγωγική πράξη; ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ (ΕΛΛΗΝΙΚΗ); ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)