Παιδαγωγική προσέγγιση των ιστορικών γεγονότων στο πολυπολιτισμικό νηπιαγωγείο

Περίληψη

Η Ιστορία συνδέεται με την κατανόηση της εξέλιξης της κοινωνίας και τα νήπια μπορούν να την αντιληφθούν με την έννοια της αλλαγής. Η προσέγγιση των ιστορικών εννοιών στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ιστορικής κατανόησης, στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων και των διαδικασιών σκέψης μέσω της διατύπωσης υποθέσεων, αλλά και στην πρόκληση της περιέργειας για το παρελθόν και στην ανάπτυξη ενσυναίσθησης. Η παρούσα έρευνα εστιάζει στον τρόπο διαχείρισης των ιστορικών γεγονότων από τους νηπιαγωγούς στο χώρο του σχολείου, τρόπους προσέγγισης, υλικά, προτεινόμενες πρακτικές. Καταγράφονται απόψεις που αναπτύσσονται στην υπάρχουσα βιβλιογραφία για την προσέγγιση ιστορικών εννοιών για τα παιδιά 4-6 ετών. Τέλος, διερευνώνται οι πεποιθήσεις των νηπιαγωγών για τα ιστορικά γεγονότα, οι στόχοι που θέτουν, οι πηγές που χρησιμοποιούν, καθώς και ο τρόπος προσέγγισης των ιστορικών γεγονότων, σε μια μικτή, πληθυσμιακά τάξη. Για να διαπιστωθούν οι απόψεις των νηπιαγωγών για την προσέγγιση ιστορικών γεγον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

History is inextricably linked to the understanding of the evolution of society andtoddlers can understand it through the sense of change. The approach of historicalconcepts aims at the development of historical comprehension skills, the developmentof language skills and thought processes through the formulation of hypotheses, butalso the arousal of curiosity about the past and the development of empathy. The present research focuses on the way historical events are managed bykindergarten teachers at school, the ways of approach thereof, the materials that canbe used, and the suggested practices. Opinions developed in the existing literature onthe approach of historical concepts for children aged 4-6 are recorded. Finally, thisresearch thesis explores the kindergarten teachers' beliefs about historical events, thegoals they set, the sources they use, as well as the way they approach historicalconcepts, in an intercultural classroom. Ιn order to find out the views of kindergartenteacher ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50610
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50610
ND
50610
Εναλλακτικός τίτλος
Pedagogical approaches of historical events in multicultural kindergarden
Συγγραφέας
Παπαγερίδου, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Λάζαρος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Βακαλόπουλος Κωνσνταντίνος
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Κακανά Δόμνα-Μίκα
Ζάχος Δημήτριος
Πεντέρη Ευθυμία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορικά γεγονόντα; Διδασκαλία ιστορίας; Πολυπολιτισμικό νηπιαγωγείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)