Η οπτική της κοινωνικής ανασυγκρότησης για το αναλυτικό πρόγραμμα και ο κριτικός γραμματισμός: μια διδακτική πρόταση

Περίληψη

Ο προβληματισμός σε σχέση με τον τρόπο που η εκπαίδευση μπορεί να ανταπεξέλθει στον πολυδιάστατο κοινωνικό της ρόλο, αναπτύσσοντας κριτικά σκεπτόμενους ανθρώπους, έτοιμους να αντιλαμβάνονται και να διαχειρίζονται τα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας και να συμμετέχουν συνειδητά και κριτικά στους κοινωνικούς θεσμούς, οδήγησε στην εκπόνηση της συγκεκριμένης διδακτορικής διατριβής με τίτλο: «Η Οπτική της Κοινωνικής Ανασυγκρότησης για το Αναλυτικό Πρόγραμμα και ο Κριτικός Γραμματισμός-Μια Διδακτική Πρόταση». Στην εργασία παρουσιάζεται μια Κριτική Έρευνα Δράσης που βασίζεται στην εφαρμογή και παρατήρηση διδακτικής πρότασης που βασίζεται στις αρχές της Κοινωνικής Ανασυγκρότησης για το αναλυτικό πρόγραμμα και εμπλουτίστηκε με πρακτικές κριτικού γραμματισμού με σκοπό την ανάπτυξη του κριτικού προβληματισμού των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου που οδηγεί στην κριτική συνειδητοποίηση. Η έρευνα διεξήχθη σε μια τάξη Στ’ Δημοτικού σε ένα από τα δημόσια σχολεία της περιοχής Χρυσούπολης-Καβάλας ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The focus of this dissertation is on the role of education in the development of student’s critical thinking and critical consciousness, in order for them to become capable of dealing with the problems of modern society and participate consciously and critically in social institutions. A Critical Action Research is presented in this dissertation based on the practice and the reflective observation of a pedagogical proposal which is founded on the principles of Social Reconstruction for the primary Curriculum and Critical Literacies Practices aimed at developing critical consciousness on Primary School students. The research was carried out in a public Primary School in the area of Chryssoupoli-Kavala (Greece), 20 students participated in an integrated Social Studies subject (organized in three units of understanding). The students’ Discourse and tasks are presented through the simultaneous use of Interpretative Phenomenological Analysis and Critical Analysis of Classroom Literacy. The ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49812
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49812
ND
49812
Εναλλακτικός τίτλος
Social reconstruction and critical literacy: a teaching proposal
Συγγραφέας
Σαββίδου, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Λιάμπας Αναστάσιος
Γρόλλιος Γεώργιος
Αϊδίνης Αθανάσιος
Γιώτη Λαμπρίνα
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Παπαδημητρίου Φωτεινή
Ντρενογιάννη Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κριτικός γραμματισμός; Έρευνα δράσης; Κοινωνικές επιστήμες; Αναλυτικό πρόγραμμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)