Προσανατολισμοί στόχων εφήβων μαθητών/τριών: σχέσεις με αντιλαμβανόμενες διδακτικές πρακτικές, στρατηγικές μάθησης και επιδόσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα: προσανατολισμοί στόχων εφήβων μαθητών/τριών: μια προσωποκεντρική προσέγγιση

Περίληψη

Για τη μελέτη και κατανόηση της κοινωνικής και ακαδημαϊκής συμπεριφοράς στο σχολικό πλαίσιο έχουν θεμελιωθεί θεωρητικές προοπτικές που βασίζονται κυρίως σε αντιλήψεις και στάσεις των μαθητών, οι οποίες δρουν και αλληλεπιδρούν με δυναμικό τρόπο διαμορφώνοντας τα μαθησιακά αποτελέσματα. Μια ομάδα τέτοιων ατομικών διαφορών είναι ο προσανατολισμός των στόχων επίτευξης, το ενδιαφέρον, οι πεποιθήσεις αυτο-αποτελεσματικότητας και οι αντιλαμβανόμενοι στόχοι που προωθούν οι εκπαιδευτικοί στο σχολικό πλαίσιο. Οι παράγοντες αυτοί μπορούν να επηρεάσουν άλλες αντιλήψεις ή/και γνωστικές μεταβλητές, όπως οι αντιλαμβανόμενες διδακτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται στην τάξη, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές/μαθήτριες, οι στρατηγικές μάθησης που αναφέρουν ότι ακολουθούν και εν κατακλείδι οι επιδόσεις τους. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση των σχέσεων των παραπάνω μεταβλητών στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και συγκεκριμένα στην παραγωγή γραπτού λόγου. Το δείγμα της έρευνας αποτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In order to understand better social and academic behaviors at school environment, researchers develop theoretical perspectives that are mainly based on the perceptions and attitudes of students, which can act and interact dynamically and determine the learning outcomes. A group of such individual differences includes achievement goal orientations, interest, self-efficacy and perceived teacher goals. These factors can influence perceptions or/and cognitive variables, such as perceived didactic practices, perceived difficulties that students face, writing strategies and achievement. The present research aims to investigate the relations among these variables in Greek language and specifically during writing. 2049 students attending secondary and high school participated. We used eight self-report questionnaires. The questionnaires related to achievement goal orientations, perceived teachers' goals and self-efficacy were included at Patterns of Adaptive Learning Scales, PALS (Midgley, e ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49803
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49803
ND
49803
Εναλλακτικός τίτλος
Achievement goal orientation in teenager students: relationships with perceived teaching practices, learning strategies and achievement in modern greek language: achievement goal orientation in teenager students: a person-centered approach
Συγγραφέας
Σταυροπούλου, Γεωργία του Νικόλαος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Παντελιάδου Σουζάνα
Γωνίδα Ελευθερία
Μπίκος Κωνσταντίνος
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Παπαδοπούλου Αλεξάνδρα
Μεταλλίδου Παναγιώτα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κίνητρο; Ατομικοί στόχοι επίτευξης; Ενδιαφέρον; Πεποιθήσεις αυτο-αποτελεσματικότητας; Στρατηγικές μάθησης; Διδακτικές πρακτικές; Επίδοση; Νεοελληνική γλώσσα; Παραγωγή γραπτού λόγου; Ανάλυση λανθανουσών τάξεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)