Απόψεις εκπαιδευτικών και μελλοντικών εκπαιδευτικών σε σχέση με τη διαχείριση της θρησκευτικής ετερότητας στο σχολικό χώρο και την προσέγγιση της προσευχής ως στοιχείο εθνικής διαπαιδαγώγησης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών και μελλοντικών εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά τη διαχείριση της θρησκευτικής ετερότητας και την πρακτική της προσευχής στο σχολείο ως στοιχείο εθνικής διαπαιδαγώγησης. Η αποτύπωση αυτή θεωρήθηκε απαραίτητη, καθώς δεν υφίστανται αρκετές παρόμοιες έρευνες και μάλιστα μεγάλου δείγματος εκπαιδευτικών στην Ελλάδα. Ακόμη, η παρουσία ετερόθρησκων μαθητών στη σχολική τάξη καθιστά επιτακτικό το ζήτημα της αποτελεσματικής και δημοκρατικής διαχείρισης της θρησκευτικής ετερότητας, ειδικά με το υπάρχον πλαίσιο της θρησκευτικής εκπαίδευσης, το οποίο καθορίζεται σε σημαντικό βαθμό υπό το πρίσμα της "επικρατούσας θρησκείας" και τη συσχέτισή της με τη δόμηση της εθνικής ταυτότητας. Επίσης, η έρευνα αυτή εξετάζει κατά πόσο οι απόψεις των εκπαιδευτικών συντάσσονται με κάποια από τα μοντέλα σχετικά με την θρησκευτική ετερότητα στο σχολείο και ειδικά αυτό της ερμηνευτικής προσέγγισης (interpretive ap ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation attempts to explore teacher’s and future teacher’s views in relation to the management of religious diversity and the practice of prayer in school as an element of national education. As there are not enough similar surveys, especially in a large sample of teachers in Greece, this research was considered to be useful. Furthermore, the presence of other religion students makes the issue of effective and democratic management of religious diversity imperative, especially with the existing framework of religious education, which is largely defined in the light of ‘’prevailing religion’’ and the association with the construction of national identity. This research also examines whether teachers’ views are consistent with some of the models of religious diversity in school, and in particular the ‘’interpretive approach’’ of Robert Jackson. The research is quantitative and was carried out using a closed questionnaire on a sample of 1271 teachers and future teachers from all ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49285
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49285
ND
49285
Εναλλακτικός τίτλος
Teacher’s and future teacher’s views in relation to the management of religious diversity and the practice of prayer in school as an element of national education
Συγγραφέας
Λυτσιούση, Στυλιανή του Κυριάκος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Κυρίδης Αργύριος
Τσιρώνης Χρήστος
Μητροπούλου Βασιλική
Κακανά Δόμνα-Μίκα
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Μαυρομμάτης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Θρησκευτική εκπαίδευση; Διαχείριση θρησκευτικής ετερότητας; Προσευχή; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Ερμηνευτική προσέγγιση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)