Τα σχολεία ως οργανισμοί μάθησης: η επίδραση στη σχολική αποτελεσματικότητα και ο ρόλος της εκπαιδευτικής ηγεσίας

Περίληψη

Η μακρόχρονη επιτυχία και επιβίωση κάθε επιχείρησης ή οργανισμού βασίζεται στην ικανότητά του να λειτουργεί ως οργανισμός μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί οφείλουν να εφοδιάσουν τους μαθητές με την απαραίτητη γνώση, τις δεξιότητες και τις ικανότητες, προκειμένου να επιτύχουν σε ένα αβέβαιο, ταραχώδες και συνεχώς μεταβαλλόμενο αύριο. Σήμερα, τα σχολεία καλούνται να μαθαίνουν γρηγορότερα από κάθε άλλη φορά ενώ οι εκπαιδευτικοί καλούνται να γίνουν εργάτες της γνώσης, ώστε να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την αυξανόμενη πίεση του μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος. Παρόλο που η έννοια του "σχολείου ως οργανισμού μάθησης" έχει εμπνεύσει πολλούς ερευνητές, εκπαιδευτές και διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής σε όλο τον κόσμο εδώ και 25 χρόνια περίπου, στην Ελλάδα παρατηρείται σχετική μικρή πρόοδος στη μελέτη των ηγετικών πρακτικών που διευκολύνουν το μετασχηματισμό των ελληνικών σχολείων σε οργανισμούς μάθησης, καθώς και στην έρευνα της επιρροής των σχολείων που "μαθαίνουν" στην ευημερία των εκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

There is an agreement among scholars of organizational literature that the long-term success and survival of any business or enterprise depends on its ability to operate as a learning organization. Educational organizations must equip students with the necessary knowledge, skills and competences, in order to succeed in an uncertain, turbulent, and constantly changing tomorrow. Schools today are required to learn faster than ever before and teachers are called upon to become knowledge workers, in order to deal effectively with the growing pressure of a rapidly changing environment. Although the concept of the school as a learning organization has inspired a growing body of scholars, educators and policy makers all over the world for around 25 years, in Greece relatively little progress has been made in studying which leadership practices facilitate the transformation of Greek schools into learning organizations as well as in examining the influence of schools that learn on teachers’ wel ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49194
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49194
ND
49194
Εναλλακτικός τίτλος
Schools as learning organizations: the impact to school effectiveness and the role of educational leadership
Συγγραφέας
Παπάζογλου, Ασημίνα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Εξεταστική επιτροπή
Κουτούζης Εμμανουήλ
Τσακιρίδου Ελένη
Βαλκάνος Ευθύμιος
Ιορδανίδης Γεώργιος
Μιχιώτης Αθανάσιος
Σαΐτη Άννα
Σοφιανοπούλου Χρύσα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Οργανισμός μάθησης; Σχολείο ως οργανισμός μάθησης; Εκπαιδευτική ηγεσία; Ευημερία εκπαιδευτικών; Αυτεπάρκεια εκπαιδευτικών; Εργασιακή ικανοποίηση εκπαιδευτικών; Ευημερία μαθητών; Αποτελεσματικότητα έργου εκπαιδευτικών; Συμμετοχή μαθητών; Προσαρμογή μαθητών; Ακαδημαϊκή αυτο-αντίληψη μαθητών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xxi, 532 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)