Τεχνικές περιγραφικής αξιολόγησης με κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων στην εκπαίδευση: μελέτη της περίπτωσης του μαθήματος Γεωλογία – Γεωγραφία

Περίληψη

Σε μια εποχή, που στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα πραγματοποιούνται μεταρρυθμίσεις, η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί την αιχμή του δόρατος. Από την πλευρά της νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας γίνεται μια προσπάθεια για την ένταξη της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Πρωτοβάθμια και την κατώτερη Δευτεροβάθμια (Γυμνάσιο) εκπαίδευση. Ως εκπαιδευτικοί που αναζητούμε την επαφή με το διεθνές γίγνεσθαι, γινόμαστε μάρτυρες μιας μετάβασης από παραδοσιακά μοντέλα αξιολόγησης σε νέα μοντέλα αυθεντικής αξιολόγησης όπως χαρακτηρίζεται. Η Περιγραφική Αξιολόγηση εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο, μόνο που πιθανολογούμε ότι θα υπάρξουν δυσκολίες να προσαρμοστεί το ελληνικό σχολείο, σε περίπτωση που θεσμοθετηθεί απότομα. Σίγουρα χρειάζεται να υπάρχει μια μεταβατική κατάσταση, ώστε η εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς) να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Η παρούσα διδακτορική διατριβή αποτελεί μια προσπάθεια σχηματισμού ολοκληρωμένης πρό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

At a time when the Greek Educational System is undergoing change, evaluating how students perform is a core topic. From both legislative and executional perspective, attempts are being made to include the Descriptive Evaluation framework to the primary and secondary education sectors.As teachers who remain informed about global developments in education, we have witnessed a transition from the traditional evaluation frameworks to new models of authentic evaluation, as it is commonly called. Descriptive Evaluation belongs in this broad framework, however we expect that Greek Schools may find it difficult to adapt to it, especially if it is implemented suddenly and without preparation. There is a clear need for a transition period to allow the entire educational community (teachers, students and parents) to effectively adapt into the new approach.The present doctoral thesis is an attempt to form an integrated proposal for this transitionary period, at least as far as the academic subject ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48779
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48779
ND
48779
Εναλλακτικός τίτλος
Descriptive assessment techniques with rubrics (scales of graded criteria) in education: case study of the course Geology – Geography
Συγγραφέας
Λούβαρης, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Φραντζέσκος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντoς
Εξεταστική επιτροπή
Αντωναράκου Ασημίνα
Μαγκανάς Ανδρέας
Κατή Μαριάννα
Κυριακόπουλος Κωνσταντίνος
Ντρίνια Χαρίκλεια
Λόζιος Στυλιανός
Σμυρναίου Ζαχαρούλα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος ➨ Γεωεπιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Περιγραφική αξιολόγηση; Στάσεις και Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών; Κλίμακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων; Ηλεκτρονική Εφαρμογή Αξιολόγησης Μαθητών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)