Ηχητική τέχνη και εκθεσιακός χώρος

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή μελετά την ηχητική τέχνη ως ένα δυνητικό και μη ιεραρχικό σύνολο σχέσεων ανάμεσα στον επισκέπτη ως ενσώματη παρουσία, το χώρο και τον ήχο. Ειδικότερα εστιάζει στην ακουστική χωρικότητα, η οποία συνιστά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται ο ακουστικός χώρος του ηχητικού έργου. Αρχικά προσδιορίζει την ηχητική τέχνη ως την τέχνη εκείνη που έχει υποκείμενο και αντικείμενο την ακουστική συνιστώσα (δονήσεις, σιωπή, μη ήχος). Στη συνέχεια παρουσιάζει το σκοπό ύπαρξης της ηχητικής τέχνης ως διακριτής κατηγορίας στο χώρο των τεχνών που είναι η καλλιέργεια της ακουστικής αντίληψης. Ο εκθεσιακός χώρος μελετάται μέσα από τη σχεσιακή σκοπιά που προσδιορίζει το χώρο η κοινωνική θεωρία. Μέσα από την παρατήρηση και ανάλυση ηχητικών έργων που έλαβαν χώρα στην Αθήνα από το 2012 έως το 2018 η παρούσα διατριβή καλείται να απαντήσει στα παρακάτω ερωτήματα: Μέσα από ποιες διεργασίες αρθρώνονται οι ηχητικές χωρικότητες στον εκθεσιακό χώρο; Πώς ο ήχος προσεγγίζεται ως φορέας νοημάτων που ανα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PhD thesis researches sound art as a potential and non hierarchical unity that is produced by the relations between visitor as an embodied presence, space and sound. More specifically, it focuses on acoustic spatiality which refers to the way the acoustic space of a sound artwork is produced. Firstly, it defines sound art as the art that has as its subject and object the acoustic component (vibrations, silence, non sound). Then, it presents the reason why sound art should be a distinct category in the field of arts, which is the cultivation of acoustic perception. The exhibition space is studied according to the relational approach that social theory defines space. Through the observation and analysis of sound works that took place in Athens from 2012 to 2018, this PhD thesis answers to the following questions: Through what processes sound spatialities are articulated in the exhibition space? How sound is approached as a carrier of meaning that refers to spaces outside of itself a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48741
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48741
ND
48741
Εναλλακτικός τίτλος
Sound art and exhibition space
Συγγραφέας
Βρακατσέλη, Ανδρομάχη (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Μπουµπάρης Νικόλαος
Χουρµουζιάδη Αναστασία
Ξαγοράρης Ζάφος
Πανόπουλος Παναγιώτης
Σαμπανίκου Ευαγγελία
Αρβανίτης Νικόλαος
Λουφόπουλος Απόστολος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ηχητική τέχνη; Εκθεσιακός χώρος; Ακουστική χωρικότητα; Ηχητική επιμέλεια εκθέσεων; Ακουστικός χώρος; Σχεσιακός χώρος; Ηχητικός σχεδιασμός εκθέσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
372 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)