Ανθρώπινη και σκηνογραφική μηχανή στις παραστατικές τέχνες του 20ου αιώνα

Περίληψη

Σο ανθρώπινο σώμα αποτελεί το έμψυχο “αντικείμενο” η λέξη αντικείμενο δεν είναι βε-βαίως καθόλου αθώα το οποίο “χρησιμοποιείται”, σε όλες τις εποχές, στη σωματική διά-σταση του θεάτρου και των εικαστικών τεχνών. Ιδιαίτερα στις παραστατικές τέχνες του20ού αιώνα, αλλά και τον κινηματογράφο, το ανθρώπινο σώμα εικονοποιείται με τόσουςδιαφορετικούς τρόπους όσο ποτέ άλλοτε. ΢ώμα γυμνό ή ντυμένο, επιθυμητό, απαγορευ-μένο, ακρωτηριασμένο, βασανισμένο, κ.ο.κ., ακόμα και σώμα με μηχανικά χαρακτηριστι-κά ή σώμα ψηφιακά κατασκευασμένο, είναι μερικές από τις άπειρες εικόνες του πουαποδίδονται στην τέχνη. Εικόνες που συμπληρώνονται πάντα από μια ανάλογη στάσητου σώματος, τις κινήσεις του και τις ανεπανάληπτα μοναδικές εκφράσεις του προσώ-που, και αφορούν στη λειτουργία μιας τέλειας φυσικής μηχανής που με μοναδικό κάθεφορά τρόπο κεντρίζει το ενδιαφέρον με το κινησιολογικό της ρεπερτόριο.Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το ανθρώπινο σώμα κρατάει ζωντανή μια παράσταση,σε πολλές περιπτώσεις, η σκηνική πραγμα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The human body is the living “object” – the word object is in no way innocent – whichis “used”, through the ages, in the art, theater, opera, dance, circus, performance and cinematography.Especially during the 20th century, the human body is being visualized ina variety of ways. Body naked or dressed, desirable, forbidden, mutilated, tortured, withmechanical characteristics or digitally made, these are some of the infinite images whichare used in art and scenic reality. Images that are supplemented by certain body stands,movement, facial gestures, which relate to the functions of a perfect natural engine thatbecomes the center of interest with its unique repertoire.Despite the fact that the human body keeps the spectacle alive, in many cases, thescenic reality is not just the result of a body that moves and talks, but also the result ofthe coexistence of a natural as well as a mechanical movement. Both are supported bya lifeless scenic reality (the scenography, the light design, the mu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31622
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31622
ND
31622
Εναλλακτικός τίτλος
Human and scenographic machine in 20th century spectacles
Συγγραφέας
Παπαγεωργίου, Κατερίνα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεάτρου
Εξεταστική επιτροπή
Βέττας Απόστολος-Φωκίων
Παπανδρέου Νικηφόρος
Μαρτινίδης Πέτρος
Γουλάκη-Βουτυρά Αλεξάνδρα
Σταυρακοπούλου Άννα
Σκαλτσά Μαλαματένια
Γυιόκα Χαρίκλεια
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Ανθρώπινη μηχανή; Σκηνογραφική μηχανή; Θεατρικά συστήματα μηχανών; Παραστατικές τέχνες στον 20ο αιώνα; Μηχανικές κατασκευές; Θεταρικοί σκηνικοί μηχανισμοί; Εικονικά συστήματα μηχανών; Θεταρικοί χώροι στον 20οαιώνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
318 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)