H επίδραση των στόχων επίτευξης της σχολικής τάξης στην επίδοση, την αυτονομία και το συναίσθημα: διδακτικές παρεμβάσεις σε παιδιά του ελληνικού δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Πρόκειται για ημι-πειραματική έρευνα κατά την οποία χρησιμοποιήθηκαν επαναλαμβανόμενες μετρήσεις προκειμένου να εξετασθούν οι επιδράσεις τριών πειραματικών συνθηκών (μάθησης, επίδοσης-προσέγγισης και επίδοσης-αποφυγής) στην γραμματική επίδοση, την ικανοποίηση των βασικών ψυχολογικών αναγκών, την αντιλαμβανόμενη υποστήριξη της αυτονομίας, την εμπειρία ροής και το συναίσθημα, σαράντα εννέα (49) μαθητών δημοτικού σχολείου (ηλικίας 11-12 ετών, 48% κορίτσια). Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε τρία μαθήματα ελληνικής γλώσσας, με έμφαση τη γραμματική, το κάθε ένα από τα οποία έδινε έμφαση σε διαφορετικό στόχο επίτευξης. Τα αποτελέσματα της πολυ-επίπεδης στατιστικής ανάλυσης (λογισμικό HLM 7) έδειξαν ότι οι μαθητές/τριες κατά τις συνθήκες μάθησης και επίδοσης-προσέγγισης σημείωσαν υψηλότερη γραμματική επίδοση σε σχέση με τη συνθήκη επίδοσης-αποφυγής. Επιπρόσθετα, στη συνθήκη μάθησης οι μαθητές/τριες βίωσαν μεγαλύτερη υποστήριξη της αυτονομίας, εμπειρία ροής και θετικό συναίσθημα. Τα αποτελέσματα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This quasi-experimental study used a repeated measures design to examine the effects of three manipulated classroom goal structures (i.e. mastery, performance-approach, performance-avoidance) on grammar achievement, basic psychological needs, perceived autonomy support, flow experience, and affect for 49 Greek elementary school students (ages 11-12; 48% girls). Over a period of four weeks, all students participated in three grammar classes, each emphasizing a different goal structure. Results from multilevel modeling showed that students in mastery and performance-approach goal structures achieved higher grammar scores than they did in the performance-avoidance goal structure. Additionally, students in mastery goal structure experienced greater autonomy support, flow, and positive affect than they did in the performance-approach and performance-avoidance structure. The results have implications regarding teachers’ training since classroom practices are connected with achievement and st ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2023)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48504
ND
48504
Εναλλακτικός τίτλος
How do classroom goal structures affect achievement, autonomy, and emotional engagement in greek elementary school
Συγγραφέας
Γκερτσάκης, Νικόλαος του Αθανάσιος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καραδήμας Ευάγγελος
Σιδερίδης Γεώργιος
Καφέτσιος Κωνσταντίνος
Δημητροπούλου Παναγιώτα
Αντωνίου Φωτεινή
Μουζάκη Αγγελική
Σίμος Παναγιώτης - Γαβριήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Ατομικοί στόχοι επίτευξης; Στόχοι επίτευξης τάξης; Υποστήριξη αυτονομίας; Εμπειρία ροής; Συναίσθημα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
143 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.