Ο μυθιστορηματικός ήρωας παιδικών λογοτεχνημάτων και η πρόσληψή του από τους μαθητές σύμφωνα με τη φεμινιστική θεωρία

Περίληψη

Το φύλο του μυθιστορηματικού χαρακτήρα διαδραματίζει πλέον σημαντικό ρόλο στην προσέγγιση και στην πληρέστερη κατανόηση των λογοτεχνικών κειμένων, ιδωμένων από μια ανα-θεωρητική οπτική. Στην παρούσα έρευνα μελετάται αν το φύλο αποτελεί παράγοντα, ο οποίος επιδρά και επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τις αντιλήψεις που διαμορφώνει το παιδί-αναγνώστης κατά τη διαδικασία της πρόσληψης του μεταδιδόμενου νοήματος, και κατά συνέπεια η σχέση που υπάρχει μεταξύ του φύλου του παιδιού-αναγνώστη και του τρόπου με τον οποίο νοηματοδοτεί το τελευταίο το περιεχόμενο του λογοτεχνήματος. Για την ανάπτυξη του υπό μελέτη αντικειμένου δόθηκαν ερωτηματολόγια σε μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού σχολείου και στις δύο πρώτες τάξεις του Γυμνασίου, με σκοπό να διερευνηθούν οι λογοτεχνικές τους προτιμήσεις. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, διαπιστώθηκε πως το φύλο των εμπλεκομένων στην έρευνα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα που επηρεάζει τη λογοτεχνική τους ανάγνωση, ενώ ο τό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The narrative character’s sex carries significant weight in the approach and thorough understanding of literary texts, examined from a re-visited perspective. This research paper examines whether human sex is a significant factor, which influences and affects significantly the notions perceived by a child-reader during the process of emitted meaning reception, and consequently the relation between the child-reader’s sex and the way the sex assigns meaning to the literary context. Within the research methodology process, the literary preferences of students attending the last two grades of Primary School and the first two grades of Junior High-school (K5-K8 levels) were investigated via questionnaires. On the basis of the research findings, the conclusion was drawn that sex is a critical variable affecting literary readings, whereas place of residence (urban, suburban, rural residence) as well as education level are not significant stakeholders as regards to attitudes towards children’s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26868
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26868
ND
26868
Συγγραφέας
Κουκλατζίδου, Μαρία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαντωνάκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μυθιστορηματικός ήρωας; Φεμινιστική κριτική; Θεωρία της αναγνωστικής ανταπόκρισης; Έμφυλες ταυτότητες; Κοινωνικό φύλο; Παιδική λογοτεχνία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
332 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)