Οι αντιλήψεις των μαθητών της Γ' γυμνασίου για την τυχαιότητα και την πιθανότητα μέσω των "δυνητικών κόσμων" τους

Περίληψη

Οι άνθρωποι καλούνται συνεχώς να παίρνουν αποφάσεις κάτω από συνθήκες αβεβαιότητας, με τις έννοιες της τυχαιότητας και της πιθανότητας να είναι κεντρικές σε όλες τις καταστάσεις αβεβαιότητας. Η ανάγκη της κατανόησης των φαινομένων της τυχαιότητας καθώς και της γνώσης και χρήσης των πιθανοτήτων αναγνωρίστηκε νωρίς από τις εκπαιδευτικές αρχές πολλών χωρών του κόσμου με αποτέλεσμα να έχει συμπεριληφθεί η διδασκαλία τους στα προγράμματα σπουδών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Στην Ελλάδα η διδασκαλία των πιθανοτήτων έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα σπουδών της Γ΄ Γυμνασίου. Πολυάριθμες διεθνείς έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι οποιασδήποτε ηλικίας, όταν παίρνουν αποφάσεις σε καταστάσεις αβεβαιότητας χρησιμοποιούν «μεθόδους» οι οποίες πολύ συχνά παραβιάζουν τους νόμους των πιθανοτήτων. Είναι δεδομένο επίσης ότι οι μαθητές όταν έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη διδασκαλία των πιθανοτήτων στο σχολείο έχουν ήδη έρθει σε επαφή στην εξωσχολική τους ζωή με φαινόμενα τυχαιότητας και τυχαία πειρά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Humans are constantly called upon to make decisions under conditions of uncertainty, with notions of randomness and probability being central to all situations of uncertainty. The need to understand the concept of randomness as well as the knowledge and use probabilities has been recognized early on by educational authorities in many countries around the world, so that their teaching has been included in compulsory education curricula. In Greece the teaching of probabilities is included into the curriculum of the third class of Gymnasium. Numerous international studies have shown that people of any age when taking decisions in situations of uncertainty use ‘methods’ which frequently violate the laws of averages. It also is a fact that students who come into contact for the first time with the teaching of probabilities, have already come in contact in their extracurricular life with phenomena of chance and random experiments, and generally with situations of uncertainty. As studies have ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47967
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47967
ND
47967
Εναλλακτικός τίτλος
High school students' conceptions of randomness and probability through their "potential worlds"
Συγγραφέας
Μπραέσσας, Ζήσιμος (Πατρώνυμο: Στέφανος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Καββαδίας Δημήτριος
Μακρή Ευφροσύνη
Μοσκοφόγλου - Χιονίδου Μαρία
Πετρόπουλος Κωνσταντίνος
Σταθοπούλου Χαρούλα
Χατζηκυριάκου Κωνσταντίνος
Μαμωνά - Downs Ιωάννα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Λέξεις-κλειδιά
Πιθανότητα; Τυχαιότητα; Δυνητικός κόσμος; Υποκειμενικότητα; Σχήμα του Kyburg
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
iv, 425 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)