Νευροψυχολογική εκτίμηση αδυναμιών στα μαθηματικά σε παιδιά δημοτικού του νομού Ηρακλείου και επίδραση της εκπαίδευσης στη μαθηματική σκέψη

Περίληψη

Σημαντική πρόοδος έχει επιτελεστεί στην μελέτη των δυσκολιών μάθησης με σκοπό την αναγνώριση των αιτίων που τις προκαλούν και την ανακάλυψη τρόπων για την αντιμετώπισή τους. Παρά το πλήθος μελετών που προκύπτουν από την εκπαιδευτική και νευροψυχολογική έρευνα δεν έχει υπάρξει συναίνεση γύρω από τη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών, πράγμα που έχει επιπτώσεις και στην επιλογή των μεθόδων αποκατάστασής τους. Στη χώρα μας παρατηρείται ανεπάρκεια στην αξιοποίηση ψυχομετρικών εργαλείων και ειδικευμένου προσωπικού για τη διάγνωσή της καθώς και ελλιπής υποστήριξη των μαθητών που την εμφανίζουν η οποία μάλιστα τείνει να μειώνεται όσο αυτοί προχωρούν σε ανώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Η παρούσα μελέτη είχε στόχο να εκτιμήσει το γνωστικό προφίλ μαθητών του Δημοτικού που παρουσιάζουν αξιοσημείωτα χαμηλή επίδοση στα μαθηματικά και να οργανώσει μια εκπαιδευτική παρέμβαση για την άμβλυνση των μαθηματικών αδυναμιών τους. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, στην Φάση 1 της μελέτης, εκτιμήθηκε με σύντο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Despite the large body of educational and neuropsychological research on Learning Disabilities (LD) in math several outstanding issues remain on optimal assessment procedures and effective interventions. In Greece there is a further lack on implementation of diagnostic procedures, instruments, and specialized intervention protocols. The present study focused on elementary school students displaying significant and persistent mathematic underachievement, their cognitive profile and response to a custom-designed educational intervention. To accomplish this goal a sample of 1382 G3 students were administered a math screening assessment, in Phase 1 of the study. Students who presented mathematic weaknesses (n=122) were reassessed a year later on the same scale. Nineteen students displayed persisting underachievement (1.4% of the total sample, PD group) and 17 students scored in the average range (Improved Performance, IP group). A group of students who performed in the average range on bot ...
περισσότερα
Όρους Χρήσης του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών, καθώς και της