Μελέτη σχέσεων μεταξύ χαρακτηριστικών της εργασίας, επαγγελματικής εξουθένωσης, ικανοποίησης από το επάγγελμα και στάσεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η αποτύπωση πιθανών πηγών προβλημάτων του σημερινού σχολείου ως χώρου εργασίας και της επαγγελματικής ικανοποίησης και εξουθένωσης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης στην Ελλάδα. Επιπλέον, μελετήθηκαν οι σχέσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης και ικανοποίησης μεταξύ τους, με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού και του σχολείου, και με πηγές προβλημάτων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δυο φάσεις, την πιλοτική και τη βασική, σε δείγματα ευκολίας από όλη την Ελλάδα 114 και 460 εκπαιδευτικών αντίστοιχα. Η επαγγελματική ικανοποίηση μετρήθηκε με ένα σύντομο ερωτηματολόγιο που σταθμίστηκε στην πιλοτική φάση. Για την επαγγελματική εξουθένωση χρησιμοποιήθηκε το σταθμισμένο στον ελληνικό πληθυσμό ερωτηματολόγιο ΜΒΙ. Για την ανάδειξη των πηγών προβλημάτων του σχολείου κατασκευάστηκε ένα νέο ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολογίο μέτρησης της επαγγελματικής ικανοποίησης συνολικά ανέδειξε ικανοποιητικές ψυχομετρικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis was to capture the possible sources of problems of the Greek school as a working environment and describe the levels of job satisfaction and burnout among Greek secondary and high school teachers during a period of economic crisis. Additionally, the correlation of job satisfaction and burnout with each other and with the various job and personal characteristicsand sources of problems was assessed. The research was carried out in two phases, the pilot phase and the main research, using national convenience samples (n=114 and n=460 respectively). Overall job satisfaction was measured using a short questionnaire, constructed and validated in the pilot phase. Burnout levels were assessed using the MBI instrument, already validated in Greek teachers. A questionnaire to highlight sources of problems was constructed for the purpose of this study. Overall job satisfaction questionnaire showed very satisfactory psychometric properties and proved to be a reliable, simple a ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46435
ND
46435
Εναλλακτικός τίτλος
Relationships between job characteristics, burnout and job satisfaction of secondary and high school teachers
Συγγραφέας
Καλαμάρα, Ελένη Σταμάτιος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Επιστημών Οικονομίας και Δημόσιας Διοίκησης. Τμήμα Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης
Εξεταστική επιτροπή
Ρίτσαρντσον Στέφανος - Κλαϊβ
Δεδουσόπουλος Απόστολος
Συμεωνάκη Μαρία
Τασόπουλος Αναστάσιος
Καρώνη - Ρίτσαρντσον Χρυσηίς
Πρόκου Ελένη
Στοφόρος Χρυσόστομος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επαγγελματική ικανοποίηση; Επαγγελματική εξουθένωση; Εκπαιδευτικοί; Χαρακτηριστικά της εργασίας εκπαιδευτικού; Ανάλυση λανθανόντων προφίλ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
278 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα