Οι πολλαπλές ταυτότητες των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που διεκδικούν θέση διοικητικής ευθύνης

Περίληψη

Το κεντρικό θέμα της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η ανάλυση και ερμηνεία της κατασκευής της Ηγετικής Ταυτότητας των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η πρόθεσή τους να διεκδικήσουν θέση διοικητικής ευθύνης, αναπτύσσοντας Ηγετική Ταυτότητα, της οποίας, ωστόσο, η εκδήλωση δεν συνδέεται μόνο με τα κίνητρα, τα κεφάλαια την αυτοαντίληψη, αυτοεπάρκεια και αυτοκατηγοριοποίησή τους, αλλά και με θεσμικούς, οργανωσιακούς και κοινωνικούς παράγοντες, που αναπόδραστα διαμεσολαβούν στη δόμησή της. Ειδικότερα, διερευνήθηκε η Επαγγελματική, Κοινωνική και Ηγετική Ταυτότητα των εκπαιδευτικών που κατέχουν διευθυντική θέση (εδραιωμένοι/ες και νέοι/ες διευθυντές/ες), όσων διεκδίκησαν διευθυντική θέση, αλλά δεν την κατέλαβαν (υποψήφιοι/ες διευθυντές/ες), αλλά και αυτών που δεν διεκδίκησαν διευθυντική θέση (εκπαιδευτικοί), ενώ εξετάστηκαν τα αναγκαία κοινωνικά και ψυχολογικά χαρακτηριστικά των υποψήφιων (ηγετικό πρωτότυπο), καθώς και το πλαίσιο της κρίσης στελεχών με το Νόμο 4327/2015, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The central theme of this Ph.D. dissertation is the analysis and interpretation of the construction of the Leader Identity of Primary School Educators and their intention to claim a position of administrative responsibility, by developing Leader Identity, whose manifestation is associated not only with their motivations, capital, self-perception, self-efficacy and self-categorization, but also with institutional, organizational and social factors that inevitably mediate in its construction. Specifically, I investigated the Professional, Social and Leader Identity of teachers holding a managerial position (experienced and new headteachers), those who sought a managerial position but did not take it (candidate headteachers) and those who did not seek a managerial position (teachers) and examined the necessary social and psychological characteristics of candidate headteachers (leadership prototype), as well as the framework of headteacher selection under Law 4327/2015, according to which ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2022)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45671
ND
45671
Εναλλακτικός τίτλος
The multiple identities of greek primary school educators who claim a position of managerial responsibility
Συγγραφέας
Σπυριάδου, Κωνσταντία Νικόλαος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Κουτούζης Εμμανουήλ
Λαζαρίδου Αγγελική
Φωτόπουλος Νικόλαος
Υφαντή Αμαλία
Ιορδανίδης Γεώργιος
Σαΐτη Άννα
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ηγέτες; Ακόλουθοι; Ηγετική ταυτότητα; Κοινωνική ταυτότητα; Επαγγελματική ταυτότητα; Ευκρινείς ταυτότητες; Ομαδικό πρωτότυπο; Ηγετικό πρωτότυπο; Αυτοκατηγοριοποίηση; Οργανωσιακή κουλτούρα; Εκπαιδευτική πολιτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
727 σ., πιν., χαρτ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα