Διγλωσσία στην ελληνορθόδοξη μειονότητα της Κωνσταντινούπολης: η χρήση της Ελληνικής και της Τουρκικής γλώσσας στην προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση: κοινωνιογλωσσολογική προσέγγιση

Περίληψη

Η ιστορική θρησκευτική αλλά και γλωσσική ελληνορθόδοξη μειονότητα της Κωνσταντινούπολης, με θεσμοθετημένη, βάσει της διεθνούς Συνθήκης της Λωζάννης τη δίγλωσση εκπαιδευτική πολιτική, αντιμετωπίζει σήμερα μεγάλα προβλήματα λόγω της γλωσσικής ετερότητας του μαθητικού πληθυσμού των ελληνορθοδόξων μειονοτικών σχολείων. Γενικός στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι να καταγράψουμε και να ερμηνεύσουμε την κοινωνιογλωσσική κατάσταση του σημερινού μαθητικού πληθυσμού της ελληνορθόδοξης μειονότητας της Κωνσταντινούπολης, να αναδείξουμε τις ιδιαίτερες κοινωνιογλωσσικές και κοινωνικοπολιτισμικές συνθήκες που επηρεάζουν τη (δι)γλωσσική συμπεριφορά των μαθητών/τριών, να αποτυπώσουμε τις στάσεις των μαθητών/τριών απέναντι στις γλώσσες τους, την Ελληνική και την Τουρκική, και να διερευνήσουμε σε βάθος, εφαρμόζοντας τη μεθοδολογία της κοινωνιογλωσσολογικής προσέγγισης, τη χρήση των δύο γλωσσών της μειονότητας στην προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Κωνσταντινούπολη, μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The historical religious and linguistic Greek Orthodox minority of Istanbul, for which the education policy is bilingual pursuant to the Treaty of Lausanne, is now faced with significant problems as a result of the linguistic diversity of the population of pupils in Greek Orthodox minority schools. The main aim of this thesis is to identify and interpret the sociolinguistic status of the current population of pupils of the Greek Orthodox minority in Istanbul, to highlight the specific sociolinguistic and sociocultural conditions affecting the (bi)lingual linguistic behaviour of pupils, to record the attitudes of pupils vis-à-vis their two languages, Greek and Turkish, and, by applying sociolinguistic methodologies, to explore in depth the use of the two languages of the minority in preschool, primary and secondary education settings in Istanbul, by also focusing on the use and the value of Greek for the pupils of the Greek Orthodox minority and on the prospects for preserving it as a m ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44991
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44991
ND
44991
Εναλλακτικός τίτλος
Bilingualism in younger generation of Greek minority in Istanbul: the language use of Greek and Turkish languages in Greek minority educational institutions
Συγγραφέας
Ρομποπούλου, Μαρία του Ιωάννης
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Σελλά Ελένη
Σκούρτου Ελένη
Μαυροπούλου Μαρία
Μπατσαλιά Φρειδερίκη
Χατζηδάκη Ασπασία
Καζούλλη (Κούρτη) Βασιλεία
Θεμοπούλου Αιμιλία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνορθόδοξη μειονότητα της Κωνσταντινούπολης; Διγλωσσία; Δίγλωσση εκπαίδευση; Γλωσσική στάση; Γλωσσικές δεξιότητες; Γλωσσική μεταστροφή; Μειονοτική γλώσσα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
512 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)