Διερεύνηση των επιλογών των επιβατών και των αποκρίσεων των αεροπορικών εταιρειών σε αγορακεντρικά περιβαλλοντικά μέτρα με τη χρήση προτύπων διακριτής επιλογής και θεωρίας παιγνίων

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνάται η επίδραση ενός αγορακεντρικού περιβαλλοντικού μέτρου στην ανταγωνιστική αγορά των αερομεταφορών. Με την εφαρμογή του μέτρου οι αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν ένα επιπλέον κόστος εκπομπών το οποίο εκφράζεται συναρτήσει της ποσότητας διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που εκπέμπουν και του μοναδιαίου κόστους (ανά τόνο CO2) που καθορίζεται στα πλαίσια της περιβαλλοντικής πολιτικής. Η επίδραση στις τιμές των εισιτηρίων, στα μερίδια αγορών των αεροπορικών εταιρειών και στις συνολικές εκπομπές CO2 σε ένα αεροπορικό δίκτυο διερευνάται μέσω της ανάπτυξης μιας μεθοδολογίας η οποία περιλαμβάνει ένα πρότυπο μεταφορικής ζήτησης, ένα πρότυπο συμπεριφοράς των αεροπορικών εταιρειών και μια μέθοδο υπολογισμού του κόστους εκπομπών.Η αεροπορική ζήτηση αναλύεται με τη χρήση προτύπων διακριτών επιλογών. Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιείται το ιεραρχικό πρότυπο logit (nested logit model). Η χρησιμότητα του επιβάτη από την επιλογή μιας αεροπορικής σύνδεσης εκφράζεται ω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this dissertation, the implementation of a market-based environmental policy on aviation industry is studied. Under this policy, each airline pays a carbon fee, as a function of its carbon dioxide emissions (CO2) and the pre-defined unit carbon price (per ton CO2). The impact on ticket prices, airlines’ market shares and network-wide carbon emissions is investigated via a methodology which includes an air travel demand model, an airlines’ behavior model and a method for estimating carbon emissions costs. The aggregate air travel demand model relies on discrete choice analysis of different airline connections in origin-destination markets. In particular, the Nested Logit model is used. The passengers’ utility is expressed as a function of various ight attributes that are specic to the itinerary, the airline and the airport. The airline's behavior model is based on the hypothesis that active airlines set their ticket prices under oligopolistic competition with the aim to maximize own ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44240
ND
44240
Εναλλακτικός τίτλος
Passenger travel choices and airline responses under market-based environmental policies using discrete choice modeling and game theory
Συγγραφέας
Παγώνη, Ιωάννα του Παναγιώτης
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής
Εξεταστική επιτροπή
Ψαράκη - Καλουπτσίδη Παρασκεύη
Σταθόπουλος Αντώνιος
Αντωνίου Κωνσταντίνος
Λοΐζος Ανδρέας
Μπαλλής Αθανάσιος
Πολυδωροπούλου Αμαλία
Goulias Kostas
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Επιστήμες Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Αγορακεντρικά περιβαλλοντικά μέτρα; Αεροπορική ζήτηση; Πρότυπα διακριτών επιλογών; Ενδογένεια; Γενικευμένη μέθοδος των ροπών; Κέρδος αεροπορικών εταιρειών; Θεωρία παιγνίων; Τυπική κατακόρυφη τροχιά αεροσκάφους; Ευθυγράμμιση των καμπυλών με βάση τα σημεία; Πρότυπο προσομοίωσης λειτουργίας αεροσκάφους
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
239 σ., πιν., σχημ., γραφ.