Διερεύνηση και ενσωμάτωση σημαντικών περιβαλλοντικών βιογεωχημικών διεργασιών στα προγράμματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Οι βιογεωχημικοί κύκλοι των στοιχείων διαταράσσονται από ανθρωπογενείς δραστηριότητες και ως εκ τούτου είναι δυναμικά αλληλένδετοι με τα παγκόσμια περιβαλλοντικά και κοινωνικοοικονομικά προβλήματα. Οι κύκλοι ορισμένων στοιχείων περιλαμβάνονται στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και στα βιβλία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αναζητώντας αποτελεσματικό τρόπο για τη διασύνδεση των Φυσικών Επιστημών και ιδιαίτερα της Χημείας με την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, σχεδιάστηκε έρευνα με έμφαση στους βιογεωχημικούς κύκλους και στη διασύνδεσή τους με την Αειφόρο Ανάπτυξη. Εντοπίστηκαν οι παρανοήσεις και τα γνωστικά κενά των μαθητών καθώς και οι δυσκολίες των εκπαιδευτικών, που οφείλονται,τουλάχιστον εν μέρει, στην έλλειψη διεπιστημονικής προσέγγισης. Η διεπιστημονικότητα έχει αποδειχθεί αναγκαία όχι μόνο για τη διδασκαλία των διεργασιών που εμπλέκονται στους βιογεωχημικούς κύκλους, αλλά και για τη διασύνδεσή τους με κοινωνικοοικονομικά και πολιτιστικά θέματα. Λαμβάνοντας ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Biogeochemical cycles are affected by anthropogenic activities and therefore aredynamically interlinked with global environmental and socioeconomic problems. A limitednumber of these cycles are included in the “science” curriculum and the textbooks of the Greek secondary schools. In an effort to find effective ways to combine Science/Chemical education with EE/ESD, a survey was designed focussing on biogeochemical cycles and theirconnection to sustainable development. The research identified misconceptions and knowledge gaps of learners and difficulties of teachers due, at least partly, to the lack of interdisciplinary approaches. The latter was proven to be necessary in order to teach notonly the processes involved in biogeochemical cycles but also their connection with socioeconomic and cultural issues. Based on the above, a new didactic material for students and teachers was designed, produced and validated. The aforementioned material was experimentally applied by educators with th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44150
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44150
ND
44150
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation and integration of important environmental biogeochemical processes in secondary school programs
Συγγραφέας
Κουταλίδη, Σοφία (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας. Τομέας ΙΙΙ. Εργαστήριο Ανόργανης Χημείας και Χημείας Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Σκούλλος Μιχαήλ
Καραμάνος Ανδρέας
Αριανούτσου Μαργαρίτα
Δασενάκης Εμμανουήλ
Μπακέας Ευάγγελος
Αργυράκη Αριάδνη
Ζέρη Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Χημεία
Γεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος
Λέξεις-κλειδιά
Φυσικές επιστήμες/Χημεία; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη; Βιογεωχημικοί κύκλοι; Διδακτικό υλικό; Γνώσεις; Στάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxxviii, 324 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)