Ανάπτυξη διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος δυναμικής οπτικοποίησης αλγορίθμων ταξινόμησης πινάκων και μελέτη της συμβολής του στην αλγοριθμική σκέψη μαθητών λυκείου

Περίληψη

Η διδασκαλία των βασικών αλγοριθμικών δομών σε μαθητές και φοιτητές αποτελεί ένα ανοικτό ερευνητικό πρόβλημα, το οποίο αποκτά συνεχώς ενδιαφέρον με την εξέλιξη των γλωσσών προγραμματισμού και των προγραμματιστικών εργαλείων. Οι πίνακες και οι αλγόριθμοι ταξινόμησης και αναζήτησης είναι από τις πιο προχωρημένες έννοιες που συναντούν οι μαθητές σε ένα εισαγωγικό μάθημα αλγοριθμικής και προγραμματισμού.Οι έννοιες αυτές είναι δύσκολο να γίνουν κατανοητές από τους μαθητές επειδή αναφέρονται σε αφηρημένα αντικείμενα, για τα οποία δεν είναι εύκολο να βρεθούν επιστημονικά συνεπείς και διδακτικά επεξηγηματικές αναπαραστάσεις στον πραγματικό κόσμο και δεν σχετίζονται πάντα με τις προϋπάρχουσες γνώσεις ή τις καθημερινές εμπειρίες των μαθητών. Επίσης, η διδασκαλία τους με συμβατικά μέσα αποτελεί ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα λόγω της δυναμικής φύσης τους, η οποία δεν επιτρέπει την γραφική απεικόνιση της λειτουργίας τους με χαρτί και μολύβι. Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί διάφορα εκπαιδευτικά πε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τeaching of basic algorithmic structures to students still constitutes an open research problem. Developing students’ computational thinking is currently a major objective of primary and secondary education in many countries around the globe. Literature suggests that arrays and sorting algorithms are among the most advanced concepts students encountered in an introductory algorithmic and programming course.These concepts are difficult to comprehend by students because they refer to abstract entities for which it is not easy to find scientifically coherent and didactic real world’s explanatory representations that are related to students’ pre-existing knowledge or experience. They are also difficult to illustrate by conventional means due to their abstract and dynamic nature. In recent years, various algorithm visualization systems that illustrate the behavior of algorithms on data structures are proposed as alternative and efficient instructional environments.The contribution of this d ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43967
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43967
ND
43967
Εναλλακτικός τίτλος
Development of a web-based learning environment for the dynamic visualization of sorting algorithms and study of its contribution to the algorithmic thinking of high school students
Συγγραφέας
Βραχνός, Ευριπίδης (Πατρώνυμο: Ευστάθιος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Κόμης Βασίλειος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Λέπουρας Γεώργιος
Κακλαμάνης Χρήστος
Παναγιωτακόπουλος Χρήστος
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Οπτικοποίηση αλγορίθμων; Δυσκολίες-παρανοήσεις αρχάριων προγραμματιστών; Πίνακες; Αλγόριθμοι; Ταξινόμηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 250 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)