Διαφορική σχολική αποτελεσματικότητα σε δημοτικά σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας: οι σχέσεις κοινωνικών και οικονομικών παραγόντων με τις επιδόσεις μαθητών ελληνικής και μεταναστευτικής προέλευσης

Περίληψη

Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες για τη σχολική αποτελεσματικότητα, οι διαφοροποιήσεις στις επιδόσεις των μαθητών αποδίδονται σε παράγοντες όπως τα προσωπικά χαρακτηριστικά των μαθητών (π.χ. φύλο, καταγωγή), τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά της οικογένειας, τα κοινωνικά χαρακτηριστικά των μαθητών (τόπος διαμονής ή περιοχή σχολείου), το πολιτισμικό κεφάλαιο αλλά και οι σχολικές εμπειρίες των μαθητών.Η διαφορική σχολική αποτελεσματικότητα (differential school effectiveness) μελετά τη σχέση και την επίδραση των ιδιαίτερων αυτών χαρακτηριστικών στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών διερευνώντας το κατά πόσον ένα σχολείο μπορεί να είναι το ίδιο αποτελεσματικό για μαθητές διαφορετικού φύλου, καταγωγής, κοινωνικοοικονομικής κατάστασης κ.α..Η δική μας διαχρονική έρευνα (σχολικά έτη 2012-13 και 2013-14), που διεξήχθη σε 47 πολυθέσια δημοτικά σχολεία των νομών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, εξετάζει την ύπαρξη διαφορικής σχολικής αποτελεσματικότητας σε σχέση με το φύλο, την καταγωγή και τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

According to international research on school effectiveness the differentiation in students’ records is due to factors such as the personal characteristics of the students (i.e sex, origin), the socioeconomic characteristics of their families, the social status of the students (place of residence, the area where the school is situated), the cultural background and also the school life experience of the students.The differential school effectiveness research studies the correlation and the influence of these special characteristics on the academic records of students looking into how a school can be equally effective for students of different gender, origin, socioeconomic status etc.Our longitudinal research (school years 2012-13 and 2013-14) conducted in 47 primary schools of the Western Macedonia region, explores the existence of differential school effectiveness in relation to students’ gender, origin and socioeconomic background in the 1st and 2nd Grade. The aim of the research was ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43296
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43296
ND
43296
Εναλλακτικός τίτλος
Differential school effectiveness of Western Macedonia prefecture primary schools: the relations between sociοeconomic factors and the attainment of Greek and immigrant origin students
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Ανδριανή (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Στεργίου Αμαρυλλίς
Καλδρυμίδου Μαρία
Γκόβαρης Χρήατος
Παγγέ Πολυξένη
Μπάκας Θωμάς
Μάγος Κωνσταντίνος
Μότσιου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Διαφορική σχολική αποτελεσματικότητα; Επιδόσεις; Φύλο; Καταγωγή; Κοινωνικοοικονομικοί δείκτες; Δυτική Μακεδονία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
310 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)