Περίληψη
Η παρούσα διδακτορική διατριβή θέτει τις βάσεις για την ειδολογική τεκμηρίωση του κινηματογραφικού είδους των School Movies. Η τεκμηρίωση αυτή γίνεται λαμβάνοντας υπόψη τις σημαντικότερες από τις θεωρίες του κινηματοs απεικονίζει εκπαιδευτικά συστήματα και τύπους εκπαιδευτικών, στοιχεία τα οποία καταγράφονται στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας. Η διατύπωση ...
Η παρούσα διδακτορική διατριβή θέτει τις βάσεις για την ειδολογική τεκμηρίωση του κινηματογραφικού είδους των School Movies. Η τεκμηρίωση αυτή γίνεται λαμβάνοντας υπόψη τις σημαντικότερες από τις θεωρίες του κινηματογραφικού είδους, οι οποίες θεμελιώνουν τον εντοπισμό των γενικών χαρακτηριστικών των School Movies. Επίσης, με τη χρήση της σημασιολογικής/συντακτικής/πραγματολογικής προσέγγισης του Altman εντοπίζονται τα βασικά σημασιολογικά και συντακτικά στοιχεία των School Movies, τα οποία, συνδυαζόμενα με τα στοιχεία της κινηματογραφικής παραγωγικής διαδικασίας και της αλληλεπίδρασης των πολλαπλών χρηστών του κινηματογραφικού μέσου, δίνουν μια ολιστική ερμηνεία του είδους και μια ικανοποιητική καταγραφή της δημιουργίας του και της εξέλιξής του. Παράλληλα, διαμέσου της προσέγγισης του Altman, προκύπτει ότι το κινηματογραφικό είδος των School Movies απεικονίζει εκπαιδευτικά συστήματα και τύπους εκπαιδευτικών, στοιχεία τα οποία καταγράφονται στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας. Η διατύπωση των γενικών αρχών και γνωρισμάτων των School Movies θεμελιώνεται από συγκεκριμένες μελέτες περιπτώσεων των πιο χαρακτηριστικών ταινιών της παγκόσμιας κινηματογραφικής παραγωγής, οι οποίες αποτελούν μοντέλα για το είδος.Τα μοντέλα αυτά, προτείνουν το cine curriculum του είδους, το οποίο, αν και ακολουθεί τις γενικές αρχές που έχουν τεθεί – σύμφωνα με την προσέγγιση του Altman – διαφέρει ανάλογα με τη χώρα προέλευσης των επιλεγόμενων ταινιών. Οι μελέτες περιπτώσεων εκπροσωπούν το σύνολο της παγκόσμιας κινηματογραφικής παραγωγής, η οποία χωρίζεται σε ταινίες που προέρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, την πρώην Σοβιετική Ένωση, την Ευρωπαϊκή Ένωση και από το παγκόσμιο σινεμά. Στο πλαίσιο της τεκμηρίωσης των School Movies γίνεται ξεχωριστή αναφορά στο υποείδος τους, τα School Bullying Movies, που έχουν ως κεντρικό τους θέμα το σχολικό εκφοβισμό.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis sets the basis for the documentation of the genre of School Movies. This documentation takes into account the most important theories of film genre, theories which set the basis to identify the general characteristics of School Movies. Also, using Altman's semantic / syntactic / pragmatic approach, the main semantic and syntactic elements of School Movies are identified, which – combined with the elements of the film production process and the interaction of multiple users of the cinematographic medium – give a holistic interpretation of the genre and a satisfactory record of its creation and evolution process. At the same time, through Altman’s approach, it appears that the genre of School Movies depicts educational systems and types of teachers, which are recorded in the context of this thesis. The wording of the general principles and attributes of School Movies is based on specific case studies of the most characteristic films of the global cinema production, which are ...
This thesis sets the basis for the documentation of the genre of School Movies. This documentation takes into account the most important theories of film genre, theories which set the basis to identify the general characteristics of School Movies. Also, using Altman's semantic / syntactic / pragmatic approach, the main semantic and syntactic elements of School Movies are identified, which – combined with the elements of the film production process and the interaction of multiple users of the cinematographic medium – give a holistic interpretation of the genre and a satisfactory record of its creation and evolution process. At the same time, through Altman’s approach, it appears that the genre of School Movies depicts educational systems and types of teachers, which are recorded in the context of this thesis. The wording of the general principles and attributes of School Movies is based on specific case studies of the most characteristic films of the global cinema production, which are models of genre. These models propose the cine curriculum of genre, which varies according to the country of origin of the chosen movies, even though it follows the general principles laid down, according to Altman’s approach. The case studies represent the global film production, which is divided into films from the United States of America, the former Soviet Union, the European Union and the World Cinema. As part of the School Movies genre documentation, a special reference is made to their subgenre, School Bullying Movies, which have school bullying as their central theme.
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (6.38 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή )
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
DOI
10.12681/eadd/43030 Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43030 ND
43030 Types of teachers and educational systems in cinema: analysis of the most important school movies of world film productionΌρους Χρήσης του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών, καθώς και της
Κατέβασμα αρχείου PDF
Συγγραφέας
Αλέτρας, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
Ημερομηνία 2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) . Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Κινηματογράφου
Εξεταστική επιτροπή
Μουζάκη Δέσποινα Τσιτσανούδη Νικολέττα Ντεκώ Ελευθερία Κοκκώνης Μιχάλης Γούσιος Χρήστος Κράββα Βασιλική Ρόζη Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτσημασιολογική/συντακτική/πραγματολογική προσέγγιση; Τύποι εκπαιδευτικών; Εκπαιδευτικά συστήματα αξιών; Κινηματογραφική παραγωγή Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
8, vi, 426 σ., εικ., πιν., σχημ.