Ανάπτυξη τοπολογίας προσαρμοστικού ελέγχου διεργασιών πλοίων με ρυθμιστές στροφών για εξοικονόμηση ισχύος και καυσίμου γεννητριών

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή πραγματεύεται την ανάπτυξη τοπολογίας σθεναρού προσαρμοστικού ελέγχου στροφών κινητήρων σε βιομηχανικές διεργασίες πλοίων σχετιζόμενες με τη λειτουργία της κύριας μηχανής και των βοηθητικών μηχανημάτων, οι οποίες εμφανίζουν μεταβαλλόμενες απαιτήσεις ροής σε σχέση με τη λειτουργική κατάσταση του πλοίου την εκάστοτε στιγμή. Η προτεινόμενη τοπολογία οδηγεί στη βελτίωση του ισοζυγίου ισχύος στο αυτόνομο σύστημα ηλεκτρικής ισχύος του πλοίου, επιτυγχάνοντας βελτιστοποίηση της διαχείρισης ενέργειας, της κατανάλωσης καυσίμου και χρήσης των ηλεκτρογεννητριών, ιδιαίτερα στην περίοδο πλεύσης. Αρχικά παρουσιάζονται οι μεταβολές στο ισοζύγιο ισχύος που προκύπτουν από την εφαρμογή της πρακτικής μείωσης της ταχύτητας πλεύσης (slow steaming), η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρον σήμερα για την εξοικονόμηση καυσίμου από την κύρια μηχανή, έχοντας αρνητική ωστόσο συνέπεια τη συχνή χρήση επιπλέον ηλεκτρογεννήτριας παράλληλα με την υπάρχουσα. Ταυτόχρονα δημιουργείται περιθώριο εξοικονόμηση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis, a robust data-driven control topology is developed, involving the optimal speed control of motors associated with processes related to ship’s main engine (Μ/Ε) and auxiliary machinery operation. The flow requirements of these processes are dynamically changing according to the vessel’s operational profile. The proposed topology leads to improvement of power balance in the autonomous power system of marine vessels, optimizing energy management as well as diesel generator (D/G) fuel consumption and operating profile, especially during sea-going period. The initial point of study is the variation in vessel’s power balance due to application of slow steaming practice, involving the operation of ship’s main engine at low speed. Although this practice is commonly used nowadays to reduce M/E fuel consumption, it often leads to the use of an additional diesel generator engine in parallel to the operating one at low load resulting in higher specific fuel oil consumption. At the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42795
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42795
ND
42795
Εναλλακτικός τίτλος
Development of a data-driven process control topology with variable frequency drives for power saving and reduction of generator fuel consumption in marine vessels
Συγγραφέας
Γιαννούτσος, Σπυρίδων (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος
Εξεταστική επιτροπή
Μανιάς Στέφανος
Κλαδάς Αντώνιος
Παπαθανασίου Σταύρος
Προυσαλίδης Ιωάννης
Κορρές Γεώργιος
Μαράτος Νικόλαος
Βουρνάς Κωνσταντίνος
Τατάκης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Σύστημα ηλεκτρικής ισχύος πλοίου; Ρυθμιστές στροφών; Μετατροπείς ηλεκτρονικών ισχύος; Προσαρμοστικός έλεγχος παροχής; Ποιότητα ισχύος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
365 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)