Το δίκαιο του αθέμιτου ανταγωνισμού μετά την οδηγία 2005/29

Περίληψη

Η Οδηγία 2005/29 για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές αποτέλεσε την πρώτη και μοναδική μέχρι σήμερα απόπειρα της ΕΕ να ρυθμίσει οριζόντια και εξαντλητικά το αθέμιτο Β2C μάρκετινγκ. Το νομοθέτημα φανερώνει γενικότερες αντιλήψεις του Ενωσιακού νομοθέτη αναφορικά με τη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και φαίνεται να καλεί σε μια συνολική αλλαγή αντιλήψεων στα κράτη μέλη ως προς την αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού. Στους εθνικούς νομοθέτες, που κλήθηκαν να προσαρμόσουν το δίκαιο της χώρας τους στις διατάξεις της, η Οδηγία επεφύλαξε όμως πολλές προκλήσεις. Καταρχάς περιέχει πολλά νεωτερικά στοιχεία, που επέβαλαν τη ριζική αναμόρφωση των ουσιαστικών διατάξεων του δικαίου για τον αθέμιτο ανταγωνισμό στα κράτη μέλη. Δεδομένου, όμως, ότι το αντικείμενο προστασίας του οικείου κλάδου δικαίου περιλαμβάνει παραδοσιακά τα συμφέροντα του καταναλωτή, των ανταγωνιστών και της ολότητας, το πολλαπλώς περιορισμένο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας δημιούργησε σύγχυ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Directive 2005/29 on unfair business-to-consumer commercial practices has been the first and until today the only attempt of the EU to regulate unfair B2C marketing on a horizontal and exhaustive way. It contains many new elements which have led to a radical overhaul of the substantive provisions of the unfair competition law in the Member States. However, given that the scope of protection of the relevant legal sector traditionally includes the interests of the consumer, competitors, and totality, the restricted application scope of the Directive has created confusion as to the manifestations of unfair competition not affected by its provisions. Furthermore, the Directive appears to have an impact on the recognized until its adoption legal relationships between unfair competition and civil law, although it explicitly states the opposite. Because of the horizontal regulation, it introduces into its scope, the Directive also intervenes in thematic issues regulated by sectoral marketing ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41538
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41538
ND
41538
Εναλλακτικός τίτλος
Unfair competition law after directive 2005/29/EC
Συγγραφέας
Τζούλια, Ελένη (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Νομική. Τμήμα Νομικής. Τομέας Δίκαιου των Επιχειρήσεων και Εργασιακού Δικαίου
Εξεταστική επιτροπή
Αυγητίδης Δημήτριος
Μαρίνος Μιχαήλ-Θεόδωρος
Τριανταφυλλάκης Γεώργιος
Παναγόπουλος Κωνσταντίνος
Μαστροκώστας Χρήστος
Καραγκουνίδης Απόστολος
Χελιδόνης Απόστολος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΝομική Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Αθέμιτος ανταγωνισμός; Προστασία καταναλωτή; Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές; Αστικό δίκαιο; Ευρωπαϊκό δίκαιο; Διεπιχειρησιακό μάρκετινγκ; Δίκαιο σημάτων; Μάρκετινγκ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
444 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)