Ατομικοί και ψυχοκοινωνικοί παράγοντες που συνδέονται με τη σχολική αυτοαντίληψη και τη σχολική επίδοση παιδιών Ε΄και ΣΤ΄Δημοτικού

Περίληψη

Τις τελευταίες δεκαετίες έχει αυξηθεί σημαντικά το ερευνητικό ενδιαφέρον των σχολικών ψυχολόγων για τους παράγοντες που συνδέονται με την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Για το λόγο αυτό, η κατανόηση και η περιγραφή των παραγόντων αυτών γίνεται όλο και περισσότερο σημαντική και αναγκαία τόσο ως προς τις ατομικές τους δεξιότητες όσο και ως προς το κοινωνικό πλαίσιο του σχολείου όπου αυτές εκδηλώνονται και ταυτόχρονα καλλιεργούνται. Ο κεντρικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των διαστάσεων της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών σε σχέση με δημογραφικές και άλλες κύριες ψυχολογικές μεταβλητές. Ειδικότερα, η παρούσα έρευνα αφορά στην συνεξέταση σημαντικών διαστάσεων που αφορά στη σχολική προσαρμογή του παιδιού, όπως είναι η σχολική επίδοση και η σχολική αυτοαντίληψη και πώς αυτές οι διαστάσεις συσχετίζονται με επιμέρους διαστάσεις της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν σημαντικά ευρήματα για τη σχέση των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In recent decades, the research interest of school psychologists has been greatly enhanced for the factors related to the social and emotional development of children. For this reason, the understanding and description of these factors becomes increasingly important and necessary both in terms of their individual skills and in the social context of the school where they are manifested and cultivated at the same time. The main objective of this work is to investigate the dimensions of social and emotional development of children in relation to demographic and other main psychological variables. In particular, the present research focuses on the consideration of important dimensions concerning school adaptation of the child, such as school achievement and academic self-concept, and how these dimensions are correlated with particular dimensions of social and emotional development. The results revealed important findings on the relationship between the dimensions of social and emotional de ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40952
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40952
ND
40952
Εναλλακτικός τίτλος
Individual and psychosocial factors associated with academic self-concept and the school performance of children 5th and 6th grade of elementary school
Συγγραφέας
Παπαδόπουλος, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννίτσας Νικόλαος
Χατζηχρήστου Χρυσή
Γκαρή Αικατερίνη
Παπαστυλιανού Αντωνία
Πολυχρόνη Φωτεινή
Μηλίγκου Ευανθία
Αντωνίου Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη; Σχολική προσαρμογή; Σχολική αυτοαντίληψη; Σχολική επίδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
304 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)