Μάθηση μέσα από την κατασκευή ενός εκπαιδευτικού βιντεοπαιχνιδιού: διερεύνηση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης και τη δημιουργία κινήτρου

Περίληψη

Η κατασκευή εκπαιδευτικών βιντεοπαιχνιδιών από τους ίδιους τους μαθητές αποτελεί μια διδακτική προσέγγιση που μπορεί να ενσωματώσει τη δυναμική των βιντεοπαιχνιδιών στο τυπικό σχολικό περιβάλλον. Με τον τρόπο αυτό, η διδασκαλία διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων μπορεί να συνδυαστεί με την πληροφορική και ειδικότερα τον προγραμματισμό. Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι ο προγραμματισμός μπορεί να στηρίξει αποτελεσματικά τη διερευνητική μάθηση στα πλαίσια της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων, όπως για παράδειγμα οι φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά ή η τέχνη. Επιπλέον, η κατασκευή εκπαιδευτικών βιντεοπαιχνιδιών από τους ίδιους τους μαθητές είναι πιθανό να συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων Υπολογιστικής Σκέψης (ΥΣ) αλλά και στη δημιουργία κινήτρου. Η εμπειρική έρευνα θα μπορούσε να μελετήσει περισσότερο την επίδραση παρόμοιων διδακτικών παρεμβάσεων, όχι μόνο σε σχέση με την κατανόηση του αντίστοιχου γνωστικού αντικειμένου, αλλά και όσον αφορά στην πληροφορική και τον προγραμματισμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Video-game making as an instructional approach has been applied to teach various academic contents through computer programming. In this viewpoint, the potential of video-games could be a vehicle for effective learning, in the typical school environment. Empirical research has already given encouraging results concerning student learning in various subjects such as science, mathematics or art. However, the influence of a video-game making approach in science education could be further explored via parameters related to computing education. So, the main purpose of this dissertation is to explore the effects of a video-game making approach on Computational Thinking (CT) skills development and student motivation concerning computing activities. For this research needs, a teaching intervention was performed for five weeks, with two-hour sessions per week, plus two more weeks for the pre- and post-test projects. Mastery or performance could affect student outcomes, but it might be more cr ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2019)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40919
Εναλλακτικός τίτλος
Video-game making approach in science education: exploring computational thinking skills development and student motivation
Συγγραφέας
Γαρνέλη, Βαρβάρα Στέφανος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Χωριανόπουλος Κωνσταντίνος
Χρυσικόπουλος Βασίλειος
Λέπουρας Γεώργιος
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Κυνηγός Χρόνης
Τσιάτσιος Θρασύβουλος
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μάθηση μέσα από την κατασκευή βιντεοπαιχνιδιών; Υπολογιστική σκέψη; Κίνητρα; Προγραμματισμός υπολογιστών; Πληροφορική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
191 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.