Μάθηση μέσα από την κατασκευή ενός εκπαιδευτικού βιντεοπαιχνιδιού: διερεύνηση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης και τη δημιουργία κινήτρου

Περίληψη

Η κατασκευή εκπαιδευτικών βιντεοπαιχνιδιών από τους ίδιους τους μαθητές αποτελεί μια διδακτική προσέγγιση που μπορεί να ενσωματώσει τη δυναμική των βιντεοπαιχνιδιών στο τυπικό σχολικό περιβάλλον. Με τον τρόπο αυτό, η διδασκαλία διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων μπορεί να συνδυαστεί με την πληροφορική και ειδικότερα τον προγραμματισμό. Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι ο προγραμματισμός μπορεί να στηρίξει αποτελεσματικά τη διερευνητική μάθηση στα πλαίσια της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων, όπως για παράδειγμα οι φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά ή η τέχνη. Επιπλέον, η κατασκευή εκπαιδευτικών βιντεοπαιχνιδιών από τους ίδιους τους μαθητές είναι πιθανό να συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων Υπολογιστικής Σκέψης (ΥΣ) αλλά και στη δημιουργία κινήτρου. Η εμπειρική έρευνα θα μπορούσε να μελετήσει περισσότερο την επίδραση παρόμοιων διδακτικών παρεμβάσεων, όχι μόνο σε σχέση με την κατανόηση του αντίστοιχου γνωστικού αντικειμένου, αλλά και όσον αφορά στην πληροφορική και τον προγραμματισμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Video-game making as an instructional approach has been applied to teach various academic contents through computer programming. In this viewpoint, the potential of video-games could be a vehicle for effective learning, in the typical school environment. Empirical research has already given encouraging results concerning student learning in various subjects such as science, mathematics or art. However, the influence of a video-game making approach in science education could be further explored via parameters related to computing education. So, the main purpose of this dissertation is to explore the effects of a video-game making approach on Computational Thinking (CT) skills development and student motivation concerning computing activities. For this research needs, a teaching intervention was performed for five weeks, with two-hour sessions per week, plus two more weeks for the pre- and post-test projects. Mastery or performance could affect student outcomes, but it might be more cr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40919
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40919
ND
40919
Εναλλακτικός τίτλος
Video-game making approach in science education: exploring computational thinking skills development and student motivation
Συγγραφέας
Γαρνέλη, Βαρβάρα (Πατρώνυμο: Στέφανος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Χωριανόπουλος Κωνσταντίνος
Χρυσικόπουλος Βασίλειος
Λέπουρας Γεώργιος
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Κυνηγός Χρόνης
Τσιάτσιος Θρασύβουλος
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μάθηση μέσα από την κατασκευή βιντεοπαιχνιδιών; Υπολογιστική σκέψη; Κίνητρα; Προγραμματισμός υπολογιστών; Πληροφορική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
191 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)