Διερεύνηση και συσχέτιση πολεοδομικών και συγκοινωνιακών παραμέτρων στο πλαίσιο πρακτικών αναβάθμισης του αστικού χώρου

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρήθηκε η δημιουργία ενός στρατηγικού, αξιόπιστου και οικονομικά αποδοτικού μηχανισμού για την ερμηνεία και αναβάθμιση του αστικού χώρου, βασισμένου στη συσχέτιση χαρακτηριστικών διαμόρφωσής του με πολεοδομικές και συγκοινωνιακές παραμέτρους, προκειμένου να μπορούν να ληφθούν εμπεριστατωμένες αποφάσεις σχεδιασμού της πόλης με όρους βιώσιμης ανάπτυξης. Ως πιλοτική περιοχή ανάλυσης και ερμηνείας του αστικού χώρου, με βάση το προτεινόμενο μεθοδολογικό πλαίσιο, επιλέχθηκε ο Δήμος Αθηναίων. Η συγκεκριμένη περιοχή έρευνας ικανοποιεί μια σειρά κριτηρίων, ως προς την αντιπροσωπευτικότητα του αστικού χώρου, καθώς αποτελεί ένα ιδιαίτερα πυκνό πληθυσμιακό σύστημα, με πολύπλοκο αστικό ιστό και ανεπτυγμένο δίκτυο δημόσιας συγκοινωνίας, γεγονός που ενισχύει τη δυνατότητα επεκτασιμότητας της μεθοδολογίας και σε άλλες αστικές περιοχές (στοιχείο γενίκευσης). Κομβικό στοιχείο για την επιλογή του μεθοδολογικού πλαισίου ήταν το γεγονός ότι η περιοχή ανάλυσης αντιμετω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present doctoral thesis a strategic, easy to implement, reliable and cost efficient interpretation mechanism of the urban system was developed, based on the correlation of the configurational characteristics of urban space with urban planning and transportation parameters, in order to be used as decision making tool for sustainable urban development. The case of study in which this methodological framework was tested was the Municipality of Athens in Greece. This area was chosen as it meets a set of criteria concerning the representativeness of the urban space, as it is a very dense urban system in terms of population, with a quite complex urban tissue and has an extensive public transport network, which further enhances the transferability potential of the methodology (generic element).A key factor in developing the specific methodological framework was the fact that the pilot area was considered an integrated and continuous urban spatial system, so that the proposed improvemen ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40429
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40429
ND
40429
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation and correlation of urban planning and transportation parameters in the framework of sustainable urban development methods
Συγγραφέας
Μονοκρούσου, Κλειώ του Διονύσιος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Συγκοινωνιακών Έργων και Μεταφορών
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννοπούλου Μαρία
Στεφανής Βασίλειος
Βαβάτσικος Αθανάσιος
Προφυλλίδης Βασίλειος
Πολυχρονόπουλος Δημήτριος
Λουκάκης Παύλος
Μποτζώρης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Μέθοδοι αστικής αναβάθμισης; Θεωρία Σύνταξης του Χώρου; Στρατηγικός σχεδιασμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
376 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)