Δυσλαλίες: παραγωγή και στάθμιση εργαλείου εκτίμησης του προφορικού λόγου παιδιών ηλικίας 6-8 ετών

Περίληψη

Η φωνητική αντίληψη και η άρθρωση των παιδιών ηλικίας 6 έως 8 ετών είναι το κύριο θέμα αναφοράς. Η Φωνητική Αντίληψη των παιδιών υπό την έννοια της ακουστικής αναγνώρισης των φθόγγων της μητρικής τους γλώσσας έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζει την αρθρωτική ικανότητα. Η δυσλαλία, ως ανικανότητα του παιδιού να προφέρει σωστά τους φθόγγους της μητρικής του γλώσσας εμφανίζεται σε σημαντικά ποσοστά ακόμη και σε παιδιά σχολικής ηλικίας και σε πολλές περιπτώσεις οι αδυναμίες στην άρθρωση προέρχονται από ελλείψεις στη φωνητική αντίληψη. Βασικός σκοπός της διατριβής είναι η κατασκευή ενός εργαλείου εκτίμησης των παραπάνω ικανοτήτων. Οι επιμέρους στόχοι είναι ο καθορισμός της συχνότητας δυσλαλιών και ελλειμματικής φωνητικής αντίληψης στους μαθητές των πρώτων τάξεων του δημοτικού καθώς και η μέτρηση του βαθμού συσχέτισης των δύο ικανοτήτων. Σε δείγμα 586 μαθητών χορηγήθηκε το Εργαλείο που κατασκευάστηκε επί τούτου καθώς και η υποκλίμακα "Διάκριση Φθόγγων" του Αθηνά Τεστ το οποίο αποτέλεσε το κριτήρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Children's speech perception and articulation within the age 6 to 8 is the main subject of this thesis. Speech perception in the childhood as phoneme's listening perception of maternal language has been influenced the articulation's capability. Speech articulation Disorder (Dyslalia) i.e. the inability for the accurate articulation of maternal language, is common between school infants and in many cases the reason are disorders in speech perception. Construction and Standardization of an assessment Test that estimates these two abilities is the purpose of the thesis. Another goal is also to estimate dyslalia's and poor speech perception's frequency between first grade of primary school students and to measure the degree of correlation between the two skills. A Test that been constructed especially for these purposes and consisted of two scales: a) The Speech perception test and b) The Articulation test, is given to a 586 student's sample. It is also given the Phoneme's Discrimin ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40394
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40394
ND
40394
Εναλλακτικός τίτλος
Speech articulation disorder (Dyslalia): constructing and standardizing an assessment test for children's speech aged 6-8 years
Συγγραφέας
Παναγοπούλου, Ευγενία (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δράκος Γεώργιος
Σαλβαράς Ιωάννης
Πολυχρονοπουλου Σταυρούλα
Βρεττός Ιωάννης
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Μαγουλά Ευγενία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ομιλία παιδιών; Προβλήματα ομιλίας; Άρθρωση; Φωνητική αντίληψη; Τεστ ομιλίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
378 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)