Το εκπαιδευτικό κλίμα και η σχολική επίδοση στα μαθήματα της Αρχαίας και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας χωρίς και με την αξιοποίηση κινουμένων σχεδίων στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια της χώρας: συγκριτική μελέτη

Περίληψη

Η σχολική αποτελεσματικότητα συνδέεται άμεσα με το κλίμα που επικρατεί στη σχολική τάξη. Το θετικό και ευνοϊκό κλίμα της τάξης σχετίζεται με τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προωθεί τη μάθηση, ενισχύοντας τις σχέσεις του μαθητή με τον εκπαιδευτικό, τους συμμαθητές του και το διδακτικό αντικείμενο. Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν η διεξαγωγή μιας συγκριτικής μελέτης, που θα εξετάζει την πιθανή διαφοροποίηση του εκπαιδευτικού κλίματος της τάξης, της γνωστικής πρόσληψης και της σχολικής επίδοσης των μαθητών στις «παραδοσιακές» διδασκαλίες και τις διδασκαλίες με τη χρήση κινουμένων σχεδίων. Οι διδακτικές παρεμβάσεις της έρευνας βασίστηκαν στις αρχές του κονστρουκτιβισμού (Vygotsky), το διερευνητικό μοντέλο (Bruner) και τη θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης (Gardner). Το ερευνητικό δείγμα αποτέλεσαν 651 μαθητές και 13 εκπαιδευτικοί (εννέα γυναίκες και τέσσερις άνδρες) από 12 Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια της Ελλάδας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 στο πλα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Classroom climate has been identified as a key factor determining school effectiveness. Positive classroom climate is about nurturing an atmosphere that promotes learning, improves the relationships of pupils with their teachers and classmates, and cultivates attachment to curriculum subjects. The scope of this doctoral project is to examine the impact of comics and teaching with the help of comics on classroom climate, as well as on the cognitive understanding and academic achievements of pupils. Teaching interventions implemented in this study were based on Vygotsky’s principles of constructivism, the discovery learning model of Bruner and Gardner’s theory of multiple intelligences. The sample of research consisted of 651 pupils and 13 Greek teachers (nine women and four men) from 12 Model Experimental Schools. The data of research were collected in the academic year 2013-14 during the teaching of Ancient Greeks in the 2nd year of the Gymnasium. In particular, 150 lessons were observ ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40019
ND
40019
Εναλλακτικός τίτλος
Classroom climate and academic achievement with and without using comics in the curriculum subjects of Ancient and Modern Greek Language in Model Experimental Gymnasia of Greece: comparative study
Συγγραφέας
Μάρκογλου, Αγγελική Αντώνιος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή
Κάββουρα Θεοδώρα
Σμυρναίου Ζαχαρούλα
Φρυδάκη Ευαγγελία
Ρετάλης Συμεών
Μιχάλης Αθανάσιος
Βέρδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Eκπαιδευτικό κλίμα; Σχολική επίδοση; Γλωσσικά μαθήματα; Κινούμενα σχέδια; Διδακτικές παρεμβάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
619 σ., εικ., πιν., γραφ.