Εγχειρίδια φυσικών επιστημών δημοτικού σχολείου: αναγνώσεις μαθητών και δασκάλων

Περίληψη

ΠΕΡΙΛΗΨΗΣτόχος της έρευνας είναι να αναλυθεί ο τρόπος με τον οποίο αποκωδικοποιούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τα παιδαγωγικά μηνύματα των σχολικών βιβλίων των Φυσικών Επιστημών του Δημοτικού.Τα παιδαγωγικά μηνύματα του σχολικού βιβλίου ειδικότερα, αναλύονται με βάση τις διαστάσεις της ταξινόμησης, της περιχάραξης και της τυπικότητας όπως αυτές διαμορφώνονται από το γλωσσικό και το απεικονιστικό μέρος των βιβλίων αλλά και από τη σύνθεση των σελίδων του. Για την διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές αποκωδικοποιούν τα παιδαγωγικά μηνύματα των σχολικών βιβλίων και άρα τα αναγνωρίζουν υλοποιήθηκαν δομημένες συνεντεύξεις, με δείγμα τριάντα (30) ατόμων αντίστοιχα από την κάθε ομάδα. Στόχος των συνεντεύξεων ήταν όχι μόνο η διερεύνηση του εάν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είναι σε θέση να αναγνωρίζουν σωστά τα επίπεδα της ταξινόμησης, της περιχάραξης και της τυπικότητας, αλλά επιπλέον η αποτύπωση των κριτηρίων που χρησιμοποιούν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

ABSTRACTThe aim of this PhD thesis is to analyze the way educators and primary education pupils decode the pedagogical messages found in the primary school books of Natural Sciences. More specifically, these pedagogical messages are analyzed on the basis of classification, framing and formality factors as they are formed by both the linguistic and visual part of the books, as well as by the synthesis of their pages.As for the research of the way both educators and pupils decode and recognize the pedagogical messages found in the school books, structured interviews were conducted with 30 individuals from each group. The objective of these interviews was not only the research of whether both educators and pupils are capable to recognize the right levels of classification, framing and formality, but also the criteria employed during this process. According to our findings, both educators and pupils are able to define to a great extend - and even equally able – the basic pedagogical messa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39658
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39658
ND
39658
Εναλλακτικός τίτλος
Primary scool science textbooks: students' and teachers' readings
Συγγραφέας
Σαγιάννης, Σπυρίδων (Πατρώνυμο: Τριαντάφυλλος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Δημόπουλος Κωνσταντίνος
Χατζηνικήτα Βασιλεία
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Κουλαϊδής Βασίλειος
Τσατσαρώνη Άννα
Κατσής Αθανάσιος
Κουμαράς Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ταξινόμηση; Περιχάραξη; Τυπικότητα; Παιδαγωγικά μηνύματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
266 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)