Το μάθημα της αγγλικής γλώσσας στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η προσφυγή στο φροντιστήριο: μια εμπειρική έρευνα για την επίδραση της κοινωνικής τάξης στην εκμάθηση και πιστοποίησή της

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή είχε ως επίκεντρο το πρόβλημα της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το οποίο εξετάζει από μια κοινωνιολογική σκοπιά. Εξέτασε την Ευρωπαϊκή και εθνική πολιτική για την πολυγλωσσία και την εκμάθηση των ξένων γλωσσών, και ειδικότερα της αγγλικής, και το πλαίσιο εκμάθησής της στο ελληνικό σχολείο. Ασχολήθηκε με τις κοινωνιολογικές διαστάσεις της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας και τη σχέση ανάμεσα στην κοινωνική τάξη και την εκμάθηση και πιστοποίηση της αγγλικής γλώσσας. Διερεύνησε, επίσης, τη μαζική προσφυγή στο φροντιστήριο για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας, τους λόγους που οδηγούν σε αυτή, καθώς επίσης και την επίδρασή της στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εστιάστηκε, τέλος, στις εμπειρίες και αντιλήψεις από την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας. Βασίζεται στα δεδομένα μιας έρευνας, ο σκοπός της οποίας ήταν να απαντήσει σε τρία καίρια ερωτήματα: α) γιατί η προσφυγή των μαθητών στα φροντιστήρια για τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Η παρούσα διδακτορική διατριβή είχε ως επίκεντρο το πρόβλημα της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το οποίο εξετάζει από μια κοινωνιολογική σκοπιά. Εξέτασε την Ευρωπαϊκή και εθνική πολιτική για την πολυγλωσσία και την εκμάθηση των ξένων γλωσσών, και ειδικότερα της αγγλικής, και το πλαίσιο εκμάθησής της στο ελληνικό σχολείο. Ασχολήθηκε με τις κοινωνιολογικές διαστάσεις της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας και τη σχέση ανάμεσα στην κοινωνική τάξη και την εκμάθηση και πιστοποίηση της αγγλικής γλώσσας. Διερεύνησε, επίσης, τη μαζική προσφυγή στο φροντιστήριο για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας, τους λόγους που οδηγούν σε αυτή, καθώς επίσης και την επίδρασή της στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εστιάστηκε, τέλος, στις εμπειρίες και αντιλήψεις από την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας. Βασίζεται στα δεδομένα μιας έρευνας, ο σκοπός της οποίας ήταν να απαντήσει σε τρία καίρια ερωτήματα: α) γιατί η προσφυγή των μαθητών στα φροντιστήρια για τη ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39561
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39561
ND
39561
Εναλλακτικός τίτλος
English as a foreign language in greek state secondary education and resort to out-of-school support: an empirical study about the impact of social class in its learning and certicifation
Συγγραφέας
Τσιπλακίδης, Ιάκωβος (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Σιάνου-Κύργιου Ελένη
Μαυρογιώργος Γεώργιος
Μαραγκουδάκη Ελένη
Κυρίδης Αργύρης
Τσατσαρώνη Άννα
Θάνος Θεόδωρος
Καμαριανός Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Εκμάθηση αγγλικής γλώσσας; Ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές γλωσσομάθειας; Φροντιστήριο; Κοινωνική τάξη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xi, 431 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)