Εκπαιδευτικό περιβάλλον απομακρυσμένου συνεργατικού προγραμματισμού υποστηριζόμενου από σενάρια και προσαρμοστικές μεθόδους συνεργασίας

Περίληψη

Το αντικείμενο μελέτης της διατριβής αποτελεί η αποτύπωση και υποστήριξη της συνεργασίας στον απομακρυσμένο συνεργατικό προγραμματισμό. Αφενός, η αποτύπωση της συνεργασίας στοχεύει να υποστηρίξει το εκπαιδευτικό έργο του καθηγητή, και αφετέρου, η κατάλληλη δόμηση της συνεργασίας στοχεύει στην υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας και στον περιορισμό βασικών προβλημάτων της συνεργασίας. Ο συνεργατικός προγραμματισμός προϋποθέτει την από κοινού ανάπτυξη λογισμικού σε ομάδες των δύο ατόμων. Οι συνεργατικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια του προγραμματισμού, αποτελούν μορφές συνεργατικής μάθησης, καθώς οι δύο συνεργάτες ανταλλάσουν απόψεις, διαπραγματεύονται, μοιράζονται γνώσεις και έχουν ένα κοινό στόχο. Επομένως, ο συνεργατικός προγραμματισμός κληρονομεί όλα τα οφέλη αλλά και τα προβλήματα που πηγάζουν από τη συνεργατική μάθηση. Για παράδειγμα, ένα από τα βασικότερα προβλήματα που παρατηρείται στις συνεργατικές δραστηριότητες είναι η μη ομοιόμορφη κατανομή του φόρτου ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis studies how to best monitor and support collaboration in distributed pair programming. On one hand, monitoring collaboration aims to support educators' teaching process. On the other hand, structuring collaborative activities aims to support students' learning process and to eliminate common collaboration problems. Pair programming, performed co-located or remotely, requires two programmers working together to develop software. All collaborative interactions that take place during the pair programming process, are various forms of collaborative learning such as discussion, negotiation and knowledge sharing. As a consequence, pair programming obtains the benefits, as well as the limitations, of collaborative learning. For instance, a common problem of groupwork, is unbalanced workload distribution which causes unequal student contributions. Furthermore, collaborations often fail, due to disparities in students' personality and knowledge level. Therefore, collaborative learni ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39333
ND
39333
Εναλλακτικός τίτλος
Educational system for distributed pair programming supporting collaboration scripts and adaptive collaboration support
Συγγραφέας
Τσομπανούδη, Δέσποινα Μόσχος
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Σχολή Επιστημών Πληροφορίας. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Σατρατζέμη Μαρία
Ευαγγελίδης Γεώργιος
Ξυνόγαλος Στυλιανός
Χατζηγεωργίου Αλέξανδρος
Κασκάλης Θεόδωρος
Δαγδιλέλης Βασίλειος
Δημητριάδης Σταύρος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συνεργατικός προγραμματισμός; Απομακρυσμένος συνεργατικός προγραμματισμός; Σεναριογραφημένη συνεργατική μάθηση; Συνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστή; Προσαρμοστική υποστήριξη της συνεργασίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xviii, 182 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα