Διαστάσεις σχολικής εμπλοκής παιδιών και εφήβων σε σχέση με παράγοντες σε επίπεδο ατόμου και σε επίπεδο συστήματος

Περίληψη

Ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η σχολική εμπλοκή σχετίζεται με τη μάθηση, τη σχολική επίδοση και την ακαδημαϊκή επιτυχία των μαθητών. O σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των διαστάσεων της σχολικής εμπλοκής παιδιών και εφήβων σε σχέση με ατομικούς και συστημικούς παράγοντες. Το δείγμα αποτέλεσαν 776 μαθητές Ε΄ Δημοτικού, Στ΄ Δημοτικού, Α΄ Γυμνασίου, Β΄ Γυμνασίου και Γ΄ Γυμνασίου, από σχολεία της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν το Ερωτηματολόγιο για τη Σχολική Εμπλοκή, το Ερωτηματολόγιο για τον Προσανατολισμό των Στόχων, το Τεστ Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής, το Ερωτηματολόγιο για τους Δομικούς Στόχους και το Ερωτηματολόγιο για την Ψυχική Ανθεκτικότητα της τάξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι μαθητές στο Γυμνάσιο εμπλέκονται λιγότερο στη μάθηση σε σύγκριση με τους μαθητές στο Δημοτικό. Επίσης, τα κορίτσια σημείωσαν υψηλότερο βαθμό συναισθηματικής και συμπεριφορικής εμπλοκής σε σχέση με τα αγόρια. Ακόμα, η σχολική εμπλοκή σχετίστη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Research has shown that student engagement is associated with students’ learning, academic achievement and school success. The aim of this study was to investigate how dimensions of student engagement were associated with individual and systemic factors in a sample of 776 students from primary and secondary schools. The results revealed that compared to adolescents, children reported higher level of engagement. Also, girls reported higher level of affective and behavioral engagement than boys. Both individual and systemic factors were related to dimensions of student engagement. The individual factors-systemic factors-student engagement relationship was investigated for mediators. Findings are discussed and guidelines are provided for the promotion of student engagement.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38192
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38192
ND
38192
Εναλλακτικός τίτλος
Individual and contextual factors that contribute to student engagement
Συγγραφέας
Μπαμπανάσιου, Βασιλική (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Χατζηχρήστου Χρυσή
Πολυχρόνη Φωτεινή
Παυλόπουλος Βασίλης
Γκαρή Αικατερίνη
Μπεζεβέγκης Ηλίας
Τάνταρος Σπύρος
Οικονόμου Αλεξάνδρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική εμπλοκή; Ατομικοί παράγοντες; Συστημικοί παράγοντες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
228 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)