Περίληψη
1.Αντικείμενο της παρούσας Διδακτορικής Διατριβής αποτελεί η συγκριτική κοστολογική ανάλυση της διαδικασίας επαγγελματικής κατάρτισης. Η κοστολόγηση σε κάθε τομέα εφαρμογής ή έρευνας απαιτεί αναλύσεις υπόκειται σε βάθος του αντικείμενου υπόκειται σε κοστολόγηση. Η γνώση της διαδικασίας κατά την οποία παράγεται προϊόν ή υπηρεσία είναι απαραίτητη. Η Επαγγελματική κατάρτιση αποκτά μεγάλη σημασία μετά τις διαδικασίες πιστοποίησης αλλά και τις νέες πιστωτικές μονάδες (ECVET) που εφαρμόζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το επιστημονικό αντικείμενο κοστολόγησης της επαγγελματικής κατάρτισης δεν έχει μελετηθεί αρκετά στην Ελλάδα. Η συνεισφορά της κοστολόγησης για το προσδιορισμό του κόστους της επαγγελματικής κατάρτισης είναι σημαντική λόγω των μεταρρυθμίσεων και των νέων προτύπων (επαγγελματικά περιγράμματα) που διαμορφώνονται στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Η παρούσα έρευνα είναι καινοτόμα, διότι πραγματεύεται ένα επιστημονικό πεδίο ιδιαίτερα σημαντικό για την καθημερινή λε ...
1.Αντικείμενο της παρούσας Διδακτορικής Διατριβής αποτελεί η συγκριτική κοστολογική ανάλυση της διαδικασίας επαγγελματικής κατάρτισης. Η κοστολόγηση σε κάθε τομέα εφαρμογής ή έρευνας απαιτεί αναλύσεις υπόκειται σε βάθος του αντικείμενου υπόκειται σε κοστολόγηση. Η γνώση της διαδικασίας κατά την οποία παράγεται προϊόν ή υπηρεσία είναι απαραίτητη. Η Επαγγελματική κατάρτιση αποκτά μεγάλη σημασία μετά τις διαδικασίες πιστοποίησης αλλά και τις νέες πιστωτικές μονάδες (ECVET) που εφαρμόζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το επιστημονικό αντικείμενο κοστολόγησης της επαγγελματικής κατάρτισης δεν έχει μελετηθεί αρκετά στην Ελλάδα. Η συνεισφορά της κοστολόγησης για το προσδιορισμό του κόστους της επαγγελματικής κατάρτισης είναι σημαντική λόγω των μεταρρυθμίσεων και των νέων προτύπων (επαγγελματικά περιγράμματα) που διαμορφώνονται στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Η παρούσα έρευνα είναι καινοτόμα, διότι πραγματεύεται ένα επιστημονικό πεδίο ιδιαίτερα σημαντικό για την καθημερινή λειτουργία των φορέων της επαγγελματικής κατάρτισης, το οποίο είναι αδιερεύνητο στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, η έρευνα καταγράφει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θεμελιώνουν το επαγγελματικό περίγραμμα (γνώση, δεξιότητα, ικανότητα) από πλευράς γνωστικών αντικειμένων και εν συνέχεια αναλύει και συγκρίνει κοστολογικές μεθόδους με στόχο την επιλογή του καταλληλότερου μοντέλου. 2.Η σημασία της συγκριτικής κοστολογικής ανάλυσης είναι σημαντική για τη λήψη απόφασης στον προσδιορισμό κοστολογικού μοντέλου ως καταλληλότερου, ώστε να επιτευχθεί η αποτελεσματικότερη χρήση των οικονομικών πόρων. Η παρούσα διατριβή οδηγεί στην επιλογή κοστολογικού μοντέλου. Υπερέχει η A.B.C λόγω δυνατότητας μεγάλης πληροφόρησης. Αξιοσημείωτος είναι ο ρόλος των υπολοίπων κοστολογικών μεθόδων. 3.Σχετικές έρευνες και μελέτες στον χώρο της επαγγελματικής κατάρτισης. Η επαγγελματική κατάρτιση με βάση τις νέες δομές, η εφαρμογή των πιστωτικών μονάδων η πιστοποίηση των επαγγελματικών περιγραμμάτων είναι καινούργιος τομέας. Γενικότερα στον τομέα υπηρεσιών η κοστολογική ανάλυση αποκτά ενδιαφέρον για πολλούς ερευνητές και φορείς εφαρμογής οικονομικής πολιτικής. (π.χ. Κυβέρνηση, υπουργεία, διοικήσεις οργανισμών κ.λ.π.) Η οικονομική κρίση επιτάσσει τη λήψη ορθών σωστών οικονομικών αποφάσεων στην κατανομή πόρων οικονομικών. Το Υπουργείο παιδείας καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια εξεύρεσης τρόπου κατανομής των επιχορηγήσεων και στον τομέα αυτό απαιτείται κοστολογική ανάλυση. Μεγάλη κινητικότητα παρατηρείται για τους ίδιους λόγους στον Τομέα της Υγείας 4.Η Διδακτορική Διατριβή απαρτίζεται από τα εξής μέρη: 4.1. Πρώτο μέρος: εισαγωγή και αναφορά στην συμβολή της διατριβής, την σημασία της εξέλιξης του επαγγέλματος ως ερευνητικό υποκείμενο, το οικονομικό μέγεθος που αφορά την επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη και την σημασία της επαγγελματικής κατάρτισης για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας. 4.2. Δεύτερο μέρος: ανάλυση στην διαδικασία επαγγελματικής κατάρτισης. 4.3. Τρίτο μέρος: παρουσίαση μεθόδων κοστολόγησης. 4.4. Τέταρτο μέρος: Πειραματική εφαρμογή σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Η πειραματική εφαρμογή έγινε στο ΙΕΚ ΓΛΥΦΑΔΑΣ το οποίο είχε προγράμματα σπουδών για (11) τμήματα. Περιλαμβάνει: πειραματική εφαρμογή με την full costing κοστολόγηση, λογιστικές εγγραφές πλήρους και απορροφητικής κοστολόγησης, πειραματική εφαρμογή με βάση την μέθοδο A.B.C., λογιστικές εγγραφές A.B.C. (Οι λογιστικές εγγραφές ουσιαστικά παραμετροποιούν τα E.R.P. συστήματα και για τον λόγο αυτό είναι σημαντικές.) 4.5. Πέμπτο μέρος: Συμπεράσματα. Τα ευρήματα της έρευνας παρουσιάζονται εν συντομία ως ακολούθως: 4.5.1. Κοστολογικά συστήματα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται με βάση τα επαγγελματικά περιγράμματα. 4.5.2. Παραδοσιακά κοστολογικά συστήματα εκ των οποίων το full costing οδηγεί σε χρήσιμα συμπεράσματα και μπορεί να παραμετροποιηθεί σε ERP συστήματα με βάση το ΕΓΛΣ. ΤΟ fullcosting αποτυπώνει το μέσο κόστος (στην παρούσα διατριβή το κόστος της διδακτικής ώρας ανήλθε σε 47,73 EURO). 4.5.3. Σύγχρονα κοστολογικά συστήματα με το ABC να υπερέχει λόγω αναλυτικότερης πληροφορίας και δυνατότητας παραμετροποίησης σε ERP συστήματα με βάση το ΕΓΛΣ. Η ABC ταράζει το ποσοστό συμμετοχής του κόστους (π.χ. στην ειδικότητα 11-01-05-1 Α1 ΓΡΑΦΙΣΤΑΣ ΕΝΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ο τομέας διοίκησης κοστίζει 37,07 €, ο τομέας γενικών καθηκόντων 68,17 € και ο Τομέας εκαπίδευσης 24,92 €. (37,07+68,17+24,92/3=47,83). Ως εκ τούτου με βάση την ABC προκύπτει μικρό κόστος στον τομέα εκπαίδευσης ενώ στον τομέα διοίκησης και καθηκόντων πολύ υψηλό.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Vocational training based on new structures, the application of credit certification and the certification of professional profiles is a new research sector. Generally in the field of service providers, cost analysis is gaining interest for many researchers and economic policy enforcers (Eg governments, financial agencies, administrations etc). The economic crisis requires the taking of good decisions for a proper allocation of economic resources. The Ministry of Education is making a special effort to find a way of allocating grants in this area and to achieve this cost analysis is required. Great mobility is also observed for the same reasons in the healthcare sector.The cost accounting systems that can play important role in decision making and can be utilized to the new conditions created by the professional outlines are:1) Traditional cost accounting systems of which the full costing leads to useful conclusions and can be configured in ERP systems based on ΕΓΛΣ (Greek General Char ...
Vocational training based on new structures, the application of credit certification and the certification of professional profiles is a new research sector. Generally in the field of service providers, cost analysis is gaining interest for many researchers and economic policy enforcers (Eg governments, financial agencies, administrations etc). The economic crisis requires the taking of good decisions for a proper allocation of economic resources. The Ministry of Education is making a special effort to find a way of allocating grants in this area and to achieve this cost analysis is required. Great mobility is also observed for the same reasons in the healthcare sector.The cost accounting systems that can play important role in decision making and can be utilized to the new conditions created by the professional outlines are:1) Traditional cost accounting systems of which the full costing leads to useful conclusions and can be configured in ERP systems based on ΕΓΛΣ (Greek General Chart of Accounts). The fullcosting reflects the average cost (in this thesis the cost of a teaching hour calculated to 47,73 EURO), and2) Modern cost accounting systems with ABC excelling due to unique features such as a detailed providing of information and configuration capabilities in ERP systems based on ΕΓΛΣ. The ABC accounting system fits the cost stake (for example in specialty 11-01-05-1 A1 GRAPHIC DESIGNER FOR PAPER AND ELECTRONIC MEDIA the administration sector is costing 13,612 EURO, the general duty sector 25,05 EURO and the educational sector 9.15 EURO (13,6 + 25 + 9,15 = 47,73). Therefore based on ABC calculations, the education sector shows small cost and in contrast the administration and general duty sector's cost is too high (the cost drivers are 24.92 for the administration sector, 37.07 for the education sector and 68.17 for the general duty sector 37.07 + 24.92 + 68.17 = 130.16 and after the reduction 52,374%, 19,14%, 28.48%).We conclude that the information which is obtained from A.B.C. is very important for sound economic decision making and rational use of financial resources.
περισσότερα