Διδακτικές οπτικές και κριτικά στοχαστικές διεργασίες διδασκόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση με βάση την προσέγγιση Τpi (teaching perspectives inventory), την τυπολογία Βiglan και το μοντέλο Soft (scholarship of teaching)

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση της διδακτικής οπτικής 114 ελλήνων μελών ΔΕΠ σε σχέση με το επιστημονικό τους πεδίο. Το είδος της διδακτικής οπτικής ανιχνεύθηκε μέσω του ερωτηματολογίου ΤΡΙ των Pratt and Collins, ενώ η διάκριση των επιστημονικών πεδίων βασίστηκε στην ταξινομία Biglan. Παράλληλα, διερευνήθηκε το επίπεδο της κριτικά στοχαστικής διεργασίας , στην οποία εδράζεται η διδακτική τους οπτική, σε ό,τι αφορά τους τομείς της γνώσης τους σχετικά με: τους στόχους προς τους οποίους αποβλέπει η διδασκαλία τους, το πώς αντιλαμβάνονται τη διδακτική/μαθησιακή διεργασία και τις διδακτικές τους πρακτικές. Εν προκειμένω, αξιοποιήθηκε το μοντέλο SofT των Kreber and Cranton, το οποίο βασίστηκε στη θεωρία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης. Συνεπώς, η παρούσα έρευνα θεμελιώνεται στις αρχές του πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Βασικό εύρημα αποτέλεσε ότι το επιστημονικό πεδίο επηρεάζει την υιοθέτηση ανάλογων διδακτικών οπτικών: Μαθητοκεντρικών, κατά βάση, για τα Ήπι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral dissertation explores the relationship between 114 Greek University Professors’ teaching perspective and their discipline. Their dominant teaching perspective was detected by the use of Pratt and Collins’ Teaching Perspectives Inventory (TPI). The distinction of the disciplines is based on Biglan’s classification in Hard/Pure, Hard/Applied, Soft/Pure and Soft/Applied fields. We further explored the level of professors’ critical reflection (process reflection and premise reflection) underpinning their teaching perspectives with regard to three domains of their knowledge: Curricular (aims of teaching), Pedagogical/Psychological (knowledge about teaching and learning processes) and Instructional knowledge (teaching practices). For this purpose we used as a research tool Kreber and Cranton’s SofT (Scholarship of Teaching) model, deducted from Mezirow’s Transformative learning theory. Therefore, this study is grounded on the assumptions of the field of Adult Education. ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36812
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36812
ND
36812
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching perspectives and critically reflective processes in higher education: a quantitative and qualitative research based on the Tpi (teaching perspectives inventory), Biglan’s classification of academic disciplines and the Soft (scholarship of teaching) model
Συγγραφέας
Ρωτίδη, Γεωργία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Καραλής Αθανάσιος
Σωτηρόπουλος Λεωνίδας
Βαλκάνος Ευθύμιος
Βεργίδης Δημήτριος
Βρεττός Ιωάννης
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Κεδράκα Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Εκπαίδευση ενηλίκων; Επιστημονικά πεδία/γνωστικά αντικείμενα; Διδακτική οπτική; Διδακτικοί στόχοι; Πεποιθήσεις; Διδακτικές πρακτικές; Μετασχηματίζουσα μάθηση; Κριτικός στοχασμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
493 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)