Ηλεκτρισμός με έμφαση στο μικροσκοπικό επίπεδο: οι ιδέες των εκπαιδευόμενων, ο σχεδιασμός και η επίδραση καινοτόμου διδακτικής παρέμβασης

Περίληψη

Στην εργασία μας αυτή παρουσιάζουμε τον αρχικό σχεδιασμό, την εφαρμογή, την αξιολόγηση και τον επανασχεδιασμό μιας διδακτικής – μαθησιακής ακολουθίας (Teaching and Learning Sequence, TLS) με θέμα τον Ηλεκτρισμό, κατάλληλης για φοιτητές υποψήφιους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το θεωρητικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύχθηκε η παραπάνω διδακτική – μαθησιακή ακολουθία, περιλαμβάνει την εποικοδομητική προσέγγιση στη διδασκαλία και τη μάθηση, τη χρήση μοντέλων και την παιδαγωγική γνώση περιεχομένου των εκπαιδευτικών. Το περιεχόμενο της διδακτικής σειράς αναπτύχθηκε με βάση μικροσκοπικά μοντέλα που προσφέρουν εξηγήσεις για τη μακροσκοπική συμπεριφορά ηλεκτρισμένων σωμάτων και ηλεκτρικών κυκλωμάτων και ένα μικρό αριθμό θεμελιωδών αρχών όπως η αρχή διατήρησης του φορτίου και η αρχή διατήρησης της ενέργειας. Τα μοντέλα αυτά και οι θεμελιώδεις αρχές χρησιμοποιούνται στις προβλέψεις και εξηγήσεις των ηλεκτρικών φαινομένων που μελετώνται. Ζητούμενα από την εφαρμογή της διδακτικής και μα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this study we present the initial design, implementation, evaluation and redesign of a Teaching – Learning Sequence, (TLS), on electricity, suitable for student teachers of Primary Education. The theoretical framework within which the above TLS was developed includes the constructivist approach in teaching and learning, the use of models and the Pedagogical Content Knowledge of teachers. The content of the teaching sequence was based on microscopic models that offer explanations for the macroscopic behavior of electrified bodies and electric circuits and a small number of fundamental principles such as the principles of conservation of charge and energy. These models and the fundamental principles are used in predictions and explanations of the electric phenomena that are being studied. Requested by the implementation of the teaching and learning sequence is the deeper understanding of electricity, the development of skills like observation, drawing conclusions, predicting with the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36235
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36235
ND
36235
Εναλλακτικός τίτλος
Electricity with emphasis on the microscopic level: learners' ideas and the design and impact of an innovative teaching intervention
Συγγραφέας
Κουντουριώτης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Σωτήριος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μίχας Παύλος
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Βαβουγυιός Διονύσιος
Δημητρίου Αναστασία
Σακονίδης Χαράλαμπος
Θεοδώρου Δημήτριος
Μάρκος Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρισμός; Ηλεκτρικό ρεύμα; Μικροσκοπικό επίπεδο; Διδακτικές μαθησιακές ακολουθίες; Εννοιολογικά μοντέλα; Νοητικά μοντέλα; Παιδαγωγική γνώση περιεχομένου (ΠΓΠ); Αναπαραστάσεις περιεχομένου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
339 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)