Σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση στο γυμνάσιο: ο ρόλος των εξωγενών και των ενδογενών χαρακτηριστικών του σχολείου στο πλαίσιο της οικοσυστημικής προσέγγισης

Περίληψη

Η παρούσα ποσοτική και ποιοτική έρευνα εξετάζει το ρόλο των εξωγενών και ενδογενών χαρακτηριστικών του σχολείου στην εκδήλωση φαινομένων εκφοβισμού και θυματοποίησης μεταξύ των μαθητών. Τα διερευνώμενα εξωγενή σχολικά χαρακτηριστικά είναι τα εξής: (i) το μέγεθος του σχολείου, (ii) το κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο της κοινότητας, και (iii) τα επίπεδα εγκληματικότητας της κοινότητας όπου στεγάζεται η σχολική μονάδα. Τα διερευνώμενα ενδογενή σχολικά χαρακτηριστικά είναι τα ακόλουθα: (i) η ποιότητα του σχολικού κλίματος, και (ii) ο τρόπος αντιμετώπισης των περιστατικών εκφοβισμού από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Στην ποσοτική έρευνα συμμετείχαν 667 μαθητές της Β΄ Γυμνασίου (322 αγόρια και 345 κορίτσια) από 16 δημόσια γυμνάσια, στεγαζόμενα σε τέσσερις δήμους της Αττικής με σημαντικές διαφορές ως προς το κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο και ως προς τα επίπεδα εγκληματικότητας. Στην ποιοτική έρευνα συμμετείχαν 25 μαθητές του ανωτέρω δείγματος, εμπλεκόμενοι συστηματικά σε επεισόδια εκφοβισ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current quantitative and qualitative study investigates the role of schools’ exogenous and endogenous characteristics on the manifestation of bullying and victimization phenomena between students. The exogenous school characteristics investigated are the following: (i) school size, (ii) socioeconomic level of the community, and (iii) crime rates of the community where the school is located. The endogenous school characteristics investigated are the following: (i) the quality of the school climate, and (ii) the students and teachers responses to bullying.In the quantitative study, 667 eighth grade students (322 boys and 345 girls) participated, drawn from sixteen Greek public middle schools located in four municipalities of the prefecture of Attica with important differences regarding the socioeconomic level and the crime rates. In the qualitative study, 25 students participated, drawn from the sample above, all involved systematically in bullying incidents as bullies, victims or bu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36226
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36226
ND
36226
Εναλλακτικός τίτλος
Bullying and victimization in middle school: the role of schools' exogenous and endogenous characteristics in the context of the ecological approach
Συγγραφέας
Κάπαρη, Κωνσταντίνα του Δημήτριος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Σταύρου Λάμπρος
Κούτρας Βασίλειος
Κατερέλος Ιωάννης
Ναυρίδης Κλήμης
Κουρκούτας Ηλίας
Σακελλαρίου Μαρία
Θάνος Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικός εκφοβισμός; Θυματοποίηση; Σχολικό κλίμα; Αντιμετώπιση εκφοβισμού; Μέγεθος σχολείου; Κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο κοινότητας; Επίπεδα εγκληματικότητας κοινότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
642 σ., πιν., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)