Πρόβλεψη εξέλιξης ρωγμής κόπωσης τύπου θραύσης I σε συγκόλληση τριβής με ανάδευση κράματος αλουμινίου

Περίληψη

Στην αεροναυπηγική, οι συνδέσεις των δομικών μερών του αεροσκάφους πραγματοποιούνται κυρίως με χρήση ήλων. Τα τελευταία χρόνια η αυξημένη απαίτηση για μείωση του λειτουργικού κόστους και του κόστους παραγωγής, οδήγησε στην αναζήτηση νέων τεχνολογικών λύσεων με στόχο την αντικατάσταση των ηλωτών συνδέσεων και τη δημιουργία ενιαίων δομικών στοιχείων. Μία από τις εναλλακτικές λύσεις προς αυτή την κατεύθυνση είναι η εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών συγκόλλησης σε δομικά μέρη τουαεροσκάφους σε συνδυασμό με την χρήση κραμάτων αλουμινίου υψηλής αντοχής, με αυξημένη αντοχή στην εξέλιξη βλάβης. Στις συγκολλητές κατασκευές, η ύπαρξη ατελειών, ανομοιόμορφης μικροδομής και παραμενουσών τάσεων που προκύπτουν κατά την διαδικασία της συγκόλλησης, επηρεάζουν σημαντικά την εξέλιξη ρωγμής κόπωσης κατά την φόρτιση λειτουργίας του αεροσκάφους. Αυτό είναι ένα κρίσιμο πρόβλημα που πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά το σχεδιασμό. Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη αναλυτικών μοντέλων για την πρόβλεψη εξέλιξης ρωγμής σε συγκολλη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The damage tolerance approach has been used in the design of light structures in the transport sector since the early 1970’s. It refers to the ability of a structure to withstand damage and therefore understanding and predicting the behavior of a damaged structure is the basis for successful implementation of this design philosophy. In aeronautics industry, airframes are primarily made of riveted Al-alloy panels, with a skin and stringer configuration. The requirement for reducing manufacturing and operational costs has lead aerospace industries to look for new, attractive ways to substitute conventional riveting techniques in airframes. Towards this direction, advanced welding technologies such as friction stir and laser beam welding are a promising solution. In welded structures, damage tolerance assessment is a difficult problem due to the variation of material characteristics in the weld region. The simultaneous presence of a modified due to welding microstructure and weld residu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35429
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35429
ND
35429
Εναλλακτικός τίτλος
Fatigue crack growth prediction under mode I loading in friction stir aluminum alloy weld
Συγγραφέας
Τζαμτζής, Ανδρέας (Πατρώνυμο: Ανάργυρος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Αράβας Νικόλαος
Κερμανίδης Αλέξης
Χαϊδεμενόπουλος Γρηγόριος
Καραμάνος Σπυρίδων
Γιαννακόπουλος Αντώνιος
Παντελάκης Σπυρίδων
Παπανίκος Παρασκευάς
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΜηχανική Υλικών
Λέξεις-κλειδιά
Πρόβλεψη εξέλιξης ρωγμής κόπωσης; Κράματα αλουμινίου; Όριο διαρροής; Σχεδιασμός με ανοχή στη βλάβη; Συγκόλληση τριβής με ανάδευση; Κλείσιμο ρωγμής; Κυκλική εργοσκλήρυνση,
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
116 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)