Σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας Γενικής Παιδείας Γ΄τάξης Γενικού Λυκείου (2002-2009): ποσοτική και ποιοτική ανάλυση

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή επικεντρώνεται στον ανθρωπογνωστικό χαρακτήρα του μαθήματος τη Ιστορίας, καθώς και στις δυνατότητες που προσφέρει στους μαθητές στην προσέγγιση του παρελθόντος και στη διαμόρφωσή τους ως υπεύθυνους πολίτες με συνειδητή στάση στο παρόν και στο μέλλον. Η διαπίστωση όμως ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν έχουν ιστορικές γνώσεις και δεν αγαπούν την Ιστορία αναδεικνύει την δυσκολία του συγκεκριμένου μαθήματος. Η συγκεκριμένη διαπίστωση, όπως και οι μακροχρόνιες προσωπικές αναζητήσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος αποτέλεσαν το έναυσμα για την εκπόνηση της παρούσας εργασίας.Συγκεκριμένα, διερευνά ζητήματα προς την κατεύθυνση της αναμόρφωσης της διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας με το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση των στοιχείων του πολιτισμού στα σχολικά εγχειρίδια της Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου γενικής παιδείας. Το πρώτο μέρος της διατριβής αναφέρεται στα ιστοριογραφικά ρεύματα, στην εκπαίδευση και στη σχολική Ιστορία και τέλος στα δομικά χαρακτη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis focuses on the nature of the anthropognostik course of the History, and the possibilities offered to students to approach their development as responsible citizens with a conscious attitude in the present and in the future. The observation that the pupils do not have historical knowledge and do not love history, highlights the difficulty of this course. This finding, as well as long-term personal quests for teaching of the course triggers the preparation of this work. It explores issues towards reforming the teaching of the course of history in the design, implementation and evaluation of elements of culture in textbooks of history the third class general education. The first part of this thesis refers to the historiographical currents, in education and in school history, and finally to the structural characteristics of textbooks. The second part presents the research textbook in global regions and in Greece and follows the investigation of two textbooks of Red etc. and Koli ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34629
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34629
ND
34629
Εναλλακτικός τίτλος
Textbooks History General Education Class C Lyceum (2002-2009): quantitative and qualitative analysis
Συγγραφέας
Βαζούρα, Ζωή (Πατρώνυμο: Αχιλλέας)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Κυρίδης Αργύριος
Χριστοδούλου Αναστασία
Φωτιάδης Κωνσταντίνος
Φωτόπουλος Νικόλαος
Σφέτας Σπυρίδωνας
Σταυριανός Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικά εγχειρίδια ιστορίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
401 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)