Η διαμόρφωση της κοινωνικής ζωής του παιδιού στο νηπιαγωγείο με βάση τις κοινωνικές εμπειρίες και τις αλληλοσυνδέσεις τους

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη των ποικίλων κοινωνικών εμπειριών των νηπίων και των αλληλοσυνδέσεών τους. Πιο αναλυτικά, με στόχο την κατανόηση των χαρακτηριστικών που καθιστούν το νήπιο «κοινωνικά ικανό», η έρευνα δεν περιορίζεται στη μελέτη της δημοτικότητάς του μέσα στην ομάδα των συνομηλίκων του, αλλά επιχειρεί να «χαρτογραφήσει» ολόκληρο το δίκτυο των κοινωνικών εμπειριών, τόσο σε επίπεδο δυάδας (ύπαρξη «καλύτερου φίλου», αριθμός αμοιβαίων φιλικών σχέσεων, ποιότητα της φιλίας) όσο και σε επίπεδο ομάδας (κοινωνική αποδοχή, κοινωνιομετρικό κύρος, εκφοβισμός/ θυματοποίηση). Επιπρόσθετα, μελετήθηκαν οι επιπτώσεις των επιμέρους κοινωνικών εμπειριών των νηπίων στο συναίσθημά τους για το σχολείο, το οποίο αξιολογήθηκε ως μοναξιά και κοινωνική δυσαρέσκεια. Συνολικά, μελετήθηκαν 190 νήπια (Mηλικίας = 5.21 έτη, SD = .47) (99 αγόρια και 91 κορίτσια), που φοιτούσαν σε 12 τμήματα επτά δημόσιων νηπιαγωγείων της πόλης του Ρεθύμνου. Αξιολογήθηκαν ο αριθμός των αμοιβαίων φίλων, η ύπαρξ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this empirical study was to investigate a wide range of young children’s social experiences in kindergarten as well as the connections among these experiences. More specifically, this study did not focus only on children’s popularity in the peer group, but attempted to map the whole network of social experiences concerning (a) the peer group (i.e., social acceptance, sociometric status, bullying/victimization), and (b) the dyad (i.e., best friendship, number of mutualfriends, friendship quality). Moreover, the way each of these social experiences is related to children’s loneliness and social dissatisfaction in kindergarten was also examined. Participants were 190 four- to five-year-old children (Mage = 5.21, SD = .47; 99 boys and 91 girls) from 12 kindergarten classes of seven public kindergarten schools located at the city of Rethymnon, Crete. The following variables were assessed: social acceptance, sociometric status, participation in bullying incidents, victimization, p ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/33405
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33405
ND
33405
Εναλλακτικός τίτλος
Young children’s social experiences in kindergarten: facets and interconnections
Συγγραφέας
Αμανάκη, Ειρήνη του Πέτρος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μετοχιανάκης Ηλίας
Γαλανάκη Ευαγγελία
Μαρκοδημητράκη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αναπτυξιακή πορεία του παιδιού; Θεωρίες προσωπικότητας; Θεωρίες γνωστικής ανάπτυξης; Θεωρίες κοινωνικής μάθησης; Παιδιά προσχολικής ηλικίας; Σχέσεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 395 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)