Αναγνωστικές δυσκολίες: πρώιμη ανίχνευση και ανάλυση λαθών

Περίληψη

Είναι πια κοινή πεποίθηση ότι η αξιολόγηση των δεξιοτήτων φωνολογικής επεξεργασίας σε πρώιμο στάδιο, όπως στα χρόνια του νηπιαγωγείου, μπορεί να οδηγήσει σε ασφαλείς προβλέψεις για τη μελλοντική αναγνωστική δεξιότητα. Η πρώιμη διάγνωση, αν συνδυαστεί με κατάλληλα επανορθωτικά προγράμματα, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την υπέρβαση των όποιων δυσκολιών παρουσιάζονται στο μαθητή. Αφού οι μαθητές μπορούν από το νηπιαγωγείο ακόμη να αξιολογούνται για τη φωνολογική ενημερότητα, στην Πρώτη τάξη μπορούν να αξιολογηθούν στην ικανότητα αποκωδικοποίησης. Η ανεπάρκεια στην ικανότητα αποκωδικοποίησης, η οποία είναι βασικό συστατικό της αναγνωστικής διαδικασίας, μπορεί επίσης να προβλέψει τις μελλοντικές αναγνωστικές επιδόσεις. Η καλύτερη δοκιμασία για τον έλεγχο της ικανότητας αποκωδικοποίησης, προτείνεται από πολλούς ερευνητές ότι είναι η ανάγνωση ψευδολέξεων.Βασικός σκοπός αυτής της έρευνας ήταν η κατασκευή ενός τεστ για την αξιολόγηση της ικανότητας αποκωδικοποίησης. Ενός τεστ, που σε συνδυασμό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

It is now a common belief that the assessment of the phonological processing ability in early stages –as in the kindergarten- can provide us some secure prognosis for the future reading ability. Reading difficulties can be overcome if we combine early diagnosis with proper remedial teaching. Since we can assess the kindergarten students for the phonological processing ability, we can surely assess the first grade students for the decoding ability. Decoding ability is a basic component of the reading process, so the assessment of that ability could provide us information about future reading ability. A lot of researchers suggest that the best test for assessing decoding ability is the pseudoword reading.The basic goal of the present research was the construction of a test for assessing the decoding ability. A test which -combined with the proper use of New Technologies (computer)- could provide us important information for the students’ reading ability and for the quantitative and quali ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32395
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32395
ND
32395
Εναλλακτικός τίτλος
Reading disabilities: early detection and analyzation of errors
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Μαρία (Πατρώνυμο: Θωμάς)
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης. Εργαστήριο Εξελικτικής Ψυχολογίας και Ψυχοπαθολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ζαφειροπούλου Μαρία
Μήτσης Ναπολέων
Καλαντζή -Αζίζι Αναστασία
Σολομωνίδου Χριστίνα
Πιπεράκης Στυλιανός
Βλάχος Φίλιππος
Δράκος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναγνωστικές δυσκολίες; Ικανότητα αποκωδικοποίησης; Ανάλυση λαθών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
322 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)