Παιδιά προσχολικής ηλικίας σε επικινδυνότητα για σχολικές δυσκολίες: διάγνωση και παρέμβαση

Περίληψη

Εισαγωγή: Τόσο στο χώρο της παιδαγωγικής όσο και της ψυχολογίας, οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν ίσως το μεγαλύτερο θέμα αμφισβητήσεων και διαφωνιών ανάμεσα στους ερευνητές. Αυτό οφείλεται κυρίως στην πολυπαραγοντική φύση τους, καθώς και στους ποικίλους τρόπους με τους οποίους εκδηλώνονται στις διαφορετικές ηλικίες. Ειδικότερα κατά την προσχολική ηλικία, πολλές διαφορετικές ερμηνείες έχουν δοθεί όσον αφορά στις ενδείξεις των δυσκολιών μάθησης και ως προς το ποια παιδιά βρίσκονται σε επικινδυνότητα για εμφάνιση τέτοιων δυσκολιών. Παράλληλα, μέσα στα πλαίσια των σύγχρονων απόψεων που δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη για έγκαιρη διάγνωση και πρώιμη αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών από την προσχολική ηλικία, έχουν κατά καιρούς, προταθεί αναρίθμητες διαγνωστικές μέθοδοι, όπως και πολλά προγράμματα θεραπευτικής αντιμετώπισης, ανάλογα με τη θεωρητική προσέγγιση στην οποία βασίζονται οι υποστηριχτές τους.Σκοπός της έρευνας: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν, μέσα από τη χρήση (σταθμισ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Preschool-aged children with either a low auditory-verbal cognitive profile or with a low visual-perceptive cognitive profile may be predisposed to develop subsequent learning difficulties, either deriving from problematic language development or dyslexic-type learning difficulties.The aim of the current study was to implement an intervention program in children being “at-risk” of developing learning difficulties at a later time. Both static and nonstatic diagnostic tools and early diagnostic procedures were initially utilized to describe the children’s cognitive profiles. Based on the results a special intervention program was designed aiming to “balance” these discrepancies in preschool-age children’s performances, among the different cognitive areas, in order to reduce the cognitive risk factor and, possibly, to avoid the prevalence of learning difficulties at a later age.The Detroit Test of Learning Aptitude–2 (DTLA-2) was used to assess 320 preschool children aged between 6.0 and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32200
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32200
ND
32200
Εναλλακτικός τίτλος
Preschool-age children at risk of subsequent learning difficulties: assessment and intervention
Συγγραφέας
Μπόντη, Ελένη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μαρκουλής Διομήδης
Τζουριάδου Μαρία
Κοκκινάκη- Κοντοπούλου Μελανθία
Ευκλείδη- Κωσταρίδου Αναστασία
Στογιαννίδου Αριάδνη
Βορριά Παναγιώτα
Κιοσέογλου Γρηγόριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Προσχολική ηλικία; Σε επικινδυνότητα; Μαθησιακές δυσκολίες; Διάγνωση; Παρέμβαση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)