Πλαίσιο διαχείρισης ναυτιλιακής κίνησης στο Αιγαίο πέλαγος, υπό το πρίσμα ενεργειακών και γεωπολιτικών εξελίξεων

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή, αναδεικνύει τον καθοριστικό ρόλο της Μεσογείου στη διεκπεραίωση του παγκοσμίου εμπορίου. Μέσω της θάλασσας αυτής και ειδικότερα από το Αιγαίο Πέλαγος διακινείται ένας εξαιρετικά υψηλός αριθμός φορτίων πετρελαίου. Από τη θαλάσσια λεκάνη της ανατολικής Μεσογείου -είτε αποκλειστικά μέσω πετρελαιοφόρων πλοίων, είτε σε συνδυασμό αγωγών και τάνκερ μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους- διέρχεται το σύνολο σχεδόν των ενεργειακών πόρων των χωρών πέριξ της Κασπίας Θάλασσας και της Ρωσίας, του μεγαλύτερου ενεργειακού ευρωπαϊκού εταίρου, μία τάση που παρουσιάζει αυξητικό ρυθμό. Περαιτέρω, και οι εξαγωγές του Περσικού Κόλπου, της μεγαλύτερης γεννήτριας θαλασσίων μεταφορών για ενεργειακούς πόρους, στη συντριπτική πλειονότητα τους θα κινηθούν μέσω της Μεσογείου για να καταλήξουν στην ενεργειακά διψασμένη Ευρώπη. Αφού λοιπόν στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιφέρεια και ιδιαίτερα στο Αιγαίο Πέλαγος συγκεντρώνεται ένας αρκετά υψηλός αριθμός πλοίων, είναι μάλλον ευνόητο ότι εκεί θα κατα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PhD thesis focuses upon the paramount role of the Mediterranean Sea concerning the contemporary global maritime transport system. Through the specific region and of course via the Aegean Sea, enormous quantities of oil are delivered from the Black Sea, Russia and the Persian Gulf towards the Western World and especially Europe. It is evident that the large number of ships crossing the region increases the likelihood of maritime accidents, with collisions and groundings standing out as the most common categories. With the objectives of improving navigation safety and mainly of avoiding disastrous oil spills from tankers in the sensitive environment of the Aegean Sea, the thesis deals with the already existing patterns of maritime traffic and propose the establishment of a small number of Traffic Separation Schemes (TSS). Areas of interest regarding the establishment of new TSSs are the Kafireas region, as well as the area between the islands of Makronissos and Kea. Finally, a radic ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29734
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29734
ND
29734
Εναλλακτικός τίτλος
Regulating maritime traffic in the Aegean sea under a changing geopolitical environment
Συγγραφέας
Δαλακλής, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών
Εξεταστική επιτροπή
Σιουσιούρας Πέτρος
Καρκάζης Ιωάννης
Νικητάκος Νικήτας
Τσάλτας Γρηγόρης
Βαβούρας Ιωάννης
Σεϊμένης Ιωάννης
Φαφαλιός Μιχάλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Μεσόγειος Θάλασσα; Αιγαίο πέλαγος; Ναυτικά ατυχήματα; Ηλεκτρονικές υπηρεσίες υποστήριξης ναυτιλίας; Πορειογράφηση των Πλοίων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)