Χρήση και αποτελεσματικότητα των νέων τεχνολογιών στην αξιολόγηση της τυπικής και άτυπης μάθησης του προφορικού λόγου παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας

Περίληψη

Οι Νέες Τεχνολογίες παρέχουν τη δυνατότητα για ανάλυση, σύνθεση και μετάδοση πληροφορίας με αποτέλεσμα να μπορούν να συμβάλλουν και να αναδείξουν πολύτιμα κλινικά και εκπαιδευτικά εργαλεία. Στην παρούσα διδακτορική διατριβή, επιχειρείται η διερεύνηση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην αξιολόγηση της τυπικής και άτυπης μάθησης του προφορικού λόγου παιδιών πρωτοσχολικής ηλικίας. Συγκεκριμένα, η επίλυση του προβλήματος βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη και πιο ειδικά στα έμπειρα συστήματα. Για το σκοπό αυτό αναπτύχθηκε ένα διαδικτυακό Έμπειρο Συστήματος Λογοπαθολογίας, με την ονομασία ΑΠΛό. Το ΑΠΛό απευθύνεται σε κλινικούς και εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται σε διαδικασίες μάθησης και ενίσχυσης του λόγου παιδιών ηλικίας τεσσάρων έως επτά ετών. Το σύστημα αυτό, ενσωματώνει τη γνώση του ειδικού στην αξιολόγηση του προφορικού λόγου. Mια υβριδική προσέγγιση, που ολοκληρώνει συμβολικούς κανόνες με νευρωνικά δίκτυα, χρησιμοποιείται για την μοντελοποίηση και αναπαράσταση της γνώσης στο σύστημα. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Information Communication Technologies (ICTs) offer the option to analyse, synthesize and transmit information and therefore contribute and reveal valuable clinical and educational tools. The aim of the present thesis is to investigate the use of ICTs in evaluating kindergarten children’s oral language in the setting of formal and informal learning. The solution to this problem is based on artificial intelligence and in particular follows an expert system’s approach. An Internet based Speech Pathology Expert System, named APLo, was developed, intended to be used by clinicians and teachers involved in oral language learning and strengthening of four to seven year old children. This system embeds the expert’s knowledge on oral language assessment. A hybrid approach that integrates symbolic rules with neural networks is being used to model and represent the knowledge in the system. Particular attention is given to the validation and verification of the system, which is presented in detail ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28758
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28758
ND
28758
Εναλλακτικός τίτλος
The use of ICTs to evaluate young children’s oral speech and language in formal and informal settings
Συγγραφέας
Τόκη, Ευγενία του Ιωάννης
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Παγγέ Τζένη
Λαγαρής Ισαάκ
Αναστασιάδης Παναγιώτης
Πανταζής Σπυρίδων
Κούτρας Βασίλειος
Τριάντου Ιφιγένεια
Σιάνου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση; Νέες τεχνολογίες; Νέες τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας; Προφορικός λόγος; Λογοπαθολογία; Τυπική και άτυπη μάθηση; Ηλεκτρονική Αξιολόγηση (e-αξιολόγηση) στη Λογοπαθολογία; Προσχολική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
299 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)