Προγράμματα ηλεκτρονικής μάθησης στο διαδίκτυο, σχεδιασμός και δυνατότητες αξιοποίησής τους στην Ελλάδα: η περίπτωση του σημασιολογικού διαδικτύου

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αφορά στην διερεύνηση της χρήσης της ηλεκτρονικής μάθησης στην Ελλάδα και στην αξιοποίηση των υπαρχόντων διαδικτυακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, δίνοντας έμφαση σε παιδαγωγικά χαρακτηριστικά και σε στοιχεία του σημασιολογικού διαδικτύου. Ειδικότερα, μέσα από μεθοδολογικές προσεγγίσεις εξετάστηκε η εφαρμογή και η θεματολογία της ηλεκτρονικής μάθησης στην Ελλάδα και αξιολογήθηκαν διαδικτυακοί τόποι, οι οποίοι προσφέρουν εφαρμογές τυπικής, μη τυπικής και άτυπης μάθησης, ως προς τα τεχνικά και παιδαγωγικά τους χαρακτηριστικά. Επίσης, προτάθηκαν τρόποι αξιοποίησης τους, σύμφωνα και με τις στάσεις και απόψεις των φοιτητών σχετικά με τα διαδικτυακά εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρονται στο διαδίκτυο. Τα αποτελέσματα της έρευνας οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι η ηλεκτρονική μάθηση ενσωματώνεται επαρκώς από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και ότι η χρήση της είναι ευρεία στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι οι θεματολογίες των προγραμμάτων εί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current dissertation refers to the study of e-learning educational programs in Greece, with the intent to formulate a systemic design proposal that incorporate pedagogical principles and key elements of the semantic web. More precisely, through different methodological approaches, were examined: a) the settings in which e-learning is used in Greece and the range of topics that covers, b) the technical and pedagogical characteristics of websites offering formal, non formal and informal online learning, and c) students’ attitudes towards e-learning. The results led into the conclusion that the e-learning programs in Greece are well-embraced in academic and lifelong learning settings and that the range of topics covered is vast. The evaluation outcomes indicated that the design of formal, informal and non formal e-courses is technically articulate, but often does not incorporate basic teaching and learning principles. Moreover, the results highlighted the fact that e-courses hardly ap ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28451
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28451
ND
28451
Εναλλακτικός τίτλος
Online e-learning programs, development, evaluation and scenarios of their use in Greece: the case of semantic web
Συγγραφέας
Παγγέ, Αποστολία του Θεόδωρος
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Παγγέ Πολυξένη
Αναστασιάδης Παναγιώτης
Λιοναράκης Αντώνιος
Ασημακόπουλος Νικήτας
Κέκκερης Γεράσιμος
Λαγαρής Ισαάκ
Τσολακίδης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρονική μάθηση; Σημασιολογικό διαδίκτυο; Μορφές μάθησης; Σχεδιασμός προγραμμάτων ηλεκτρονικής μάθησης; Αξιολόγηση προγραμμάτων ηλεκτρονικής μάθησης; Αξιοποίηση προγραμμάτων ηλεκτρονικής μάθησης; Οντολογίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
264 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)