Μελέτη της περιγραφικής χημείας και των προβλημάτων οργανικής σύνθεσης σε σχέση με τρεις ψυχομετρικές παραμέτρους

Περίληψη

Από έρευνες οι οποίες έχουν διεξαχθεί δείχνουν μια τάση ισχύος του προτεινόμενου μοντέλου επίλυσης των προβλημάτων των Johnstone-EI-Banna αλλά όχι πολύ πειστικά. Από συζήτηση προέκυψε ότι μια από τις βασικές αίτιες είναι ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστούν ο αριθμός των βημάτων στη λύση ενός προβλήματος. Έτσι προέκυψε ότι αν χρησιμοποιούσαμε τα προβλήματα οργανικής σύνθεσης για τα οποία θα καθορίζαμε ότι κάθε αντίδραση την οποία έπρεπε να χρησιμοποιήσει ο μαθητής για τη λύση του προβλήματος ήταν και ένα βήμα είχαμε έναν πολύ καθαρό τρόπο για να προσδιορίζουμε τα βήματα του κάθε προβλήματος. Αυτό ήταν το έναυσμα για να ξεκινήσει η οργάνωση και εκτέλεση της έρευνας αυτής. Παράλληλα τέθηκαν και δυο άλλα θέματα προς μελέτη. Αν η ιεραρχική προσέγγιση της διδασκαλίας της χημείας και οι επεξηγήσεις βοηθούν στη βαθύτερη κατανόηση και την ευκολότερη προσέγγιση των φαινομένων με αποτέλεσμα την καλύτερη εμπέδωση της ύλης της χημείας.Για τη μελέτη της ισχύος του μοντέλου επίλυσης των προβλημάτων ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

According to studies, the Johnstone-EI-Banna problem solving theory seems to exist, however it has low power. The main cause is the difficulty to define the required steps in order to solve a problem. However, if we apply this to organic chemical synthesis problems, each reaction can be defined as a distinguish step for the solution of the problem. This was the idea for this research. At the design of the research another matter was added to the initial query; to investigate if the teaching of chemistry using hierarchical approach and explanations can lead to better understanding of the chemistry curriculum.The working-memory capacity X of the students was measured and assessed in order to investigate the power of the Johnstone-El-Banna problem solving model. The working-memory capacity X is a psychometric variable. To make the study more sophisticated two other psychometric variables of the students were measured, their mental level according to Piaget’s model, and the dependence on t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26974
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26974
ND
26974
Εναλλακτικός τίτλος
Study of descriptive chemistry and problems organic synthesis in connection with three psychometrics parameters
Συγγραφέας
Αγγελόπουλος, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Τσαπαρλής Γεώργιος
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Πηλίδης Γεώργιος
Βαρβούνης Γεώργιος
Κώτσης Κωνσταντίνος
Πλακίτση Αικατερίνη
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Χημεία
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επίπεδα νοητικής ανάπτυξης κατά Piaget; Χωρητικότητα μνήμης εργασίας; Βαθμός εξάρτησης από το πεδίο; Ιεραρχική προσέγγιση διδασκαλίας; Περιγραφική χημεία; Επεξηγήσεις; Μοντέλο Jonston – El Banna; Προβλήματα οργανικής σύνθεσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
395 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)