|
Περίληψη
Η παρούσα διατριβή επιχειρεί τη διερεύνηση της διαμόρφωσης της προσωπικότητας υπό το πρίσμα της αλληλεπίδρασης μεταξύ των βιολογικών και των κοινωνικών συνιστωσών της ανάπτυξης του παιδιού, όπως την πραγματεύονται οι θεωρίες του Ζαν-Ζακ Ρουσσώ, της Μαρίας Μοντεσσόρι, του Καρλ Ρότζερς και του Λεβ Βυγκότσκι. Δεδομένου ότι η προσωπικότητα αποτελεί το επίκεντρο κάθε παιδαγωγικής θεωρίας συνιστώντας το ιδεώδες στο οποίο αποσκοπεί η αγωγή, εξετάζονται οι δυνατότητες και οι περιορισμοί της αγωγής όσον αφορά τη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών μέσω της συγκριτικής ανάλυσης της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του Λ. Βυγκότσκι και της παιδοκεντρικής παράδοσης, όπως εκφράζεται στις θεωρίες του Ζ.Ζ. Ρουσσώ, της Μ. Μοντεσσόρι και οτου Κ. Ρότζερς. Στο πρώτο κεφάλαιο επιχειρείται η εννοιολόγηση του όρου προσωπικότητα όπως αποτυπώνεται στις κυριότερες θεωρίες προσωπικότητας και στα επόμενα κεφάλαια παρουσιάζονται και εξεταζονται κριτικά οι θεωρίες των τεσσάρων προαναφερθέντων στοχαστών. Τέλος, ...
Η παρούσα διατριβή επιχειρεί τη διερεύνηση της διαμόρφωσης της προσωπικότητας υπό το πρίσμα της αλληλεπίδρασης μεταξύ των βιολογικών και των κοινωνικών συνιστωσών της ανάπτυξης του παιδιού, όπως την πραγματεύονται οι θεωρίες του Ζαν-Ζακ Ρουσσώ, της Μαρίας Μοντεσσόρι, του Καρλ Ρότζερς και του Λεβ Βυγκότσκι. Δεδομένου ότι η προσωπικότητα αποτελεί το επίκεντρο κάθε παιδαγωγικής θεωρίας συνιστώντας το ιδεώδες στο οποίο αποσκοπεί η αγωγή, εξετάζονται οι δυνατότητες και οι περιορισμοί της αγωγής όσον αφορά τη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών μέσω της συγκριτικής ανάλυσης της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του Λ. Βυγκότσκι και της παιδοκεντρικής παράδοσης, όπως εκφράζεται στις θεωρίες του Ζ.Ζ. Ρουσσώ, της Μ. Μοντεσσόρι και οτου Κ. Ρότζερς. Στο πρώτο κεφάλαιο επιχειρείται η εννοιολόγηση του όρου προσωπικότητα όπως αποτυπώνεται στις κυριότερες θεωρίες προσωπικότητας και στα επόμενα κεφάλαια παρουσιάζονται και εξεταζονται κριτικά οι θεωρίες των τεσσάρων προαναφερθέντων στοχαστών. Τέλος, διατυπώνονται ορισμένα μεθοδολογικά συμπεράσματα σχετικά με τη διαλεκτική αλληλεπίδραση μεταξύ φύσης και αγωγής στη διαδικασία διαμόρφωσης της προσωπικότητας και αναδεικνύεται η συμβολή των τεσσάρων θεωριών που εξετάστηκαν στη διαμόρφωση της παιδαγωγικής σκέψης. Επιπλέον, προσεγγίζεται η έννοια της ολόπλευρα ανεπτυγμένης προσωπικότητας ως σκοπού της αγωγής.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present thesis aims to study personality development in the light of the interaction between biological and social factors of child development as it is discussed in the theories of Jean-Jacques Rousseau, Maria Montessori, Carl Rogers and Lev Vygotsky. Given the fact that personality development constitutes the centre of every pedagogical theory, being the ideal to which education aims, the potential and the limits of education with regard to the development of children’s personality are examined through the comperative analysis of L. Vygotsky’s cultural-historical theory, and the child-centred tradition as it is presented in the theories of J.J. Rousseau, M. Montessori, and C. Rogers. In the first chapter there is an attempt to conceptually delineate the term personality as it is outlined in the main personality theories, and in the following chapters the theories of the four thinkers mentioned above are presented and critically examined. Finally, some methodological conclusions c ...
The present thesis aims to study personality development in the light of the interaction between biological and social factors of child development as it is discussed in the theories of Jean-Jacques Rousseau, Maria Montessori, Carl Rogers and Lev Vygotsky. Given the fact that personality development constitutes the centre of every pedagogical theory, being the ideal to which education aims, the potential and the limits of education with regard to the development of children’s personality are examined through the comperative analysis of L. Vygotsky’s cultural-historical theory, and the child-centred tradition as it is presented in the theories of J.J. Rousseau, M. Montessori, and C. Rogers. In the first chapter there is an attempt to conceptually delineate the term personality as it is outlined in the main personality theories, and in the following chapters the theories of the four thinkers mentioned above are presented and critically examined. Finally, some methodological conclusions concerning the dialectical interaction between nature and education in the process of personality development are put forth, and the contribution of the four theories which were investigated in the development of pedagogical thinking is highlighted. Furthermore, the notion of the wholly developed personality as the goal of education is approached.
περισσότερα
 | |
 | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.35 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|  | Online παραγγελία της διατριβής (Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή) |
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ
Είσοδος
/ Εγγραφή
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
Διεύθυνση Handle | http://hdl.handle.net/10442/hedi/43414 | ND | 43414 | Εναλλακτικός τίτλος | Nature and education in the process of personality development: an analysis of the ideas of J.J. Rousseau, M. Montessori, C. Rogers and L. Vygotsky
| Συγγραφέας | Καπλάνη, Θάλεια-Παρασκευή του Γεώργιος | Ημερομηνία | 2018 |
Ίδρυμα | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών |
Εξεταστική επιτροπή | Παυλίδης Περικλής Μαρβάκης Αθανάσιος Δαφέρμος Μανώλης Μπίμπου Ιωάννα Γρόλλιος Γεώργιος Καραβάκου Βασιλική Λιάμπας Αναστάσιος |
Επιστημονικό πεδίο | Κοινωνικές Επιστήμες Εκπαίδευση |
Λέξεις-κλειδιά | Ρουσσώ; Μοντεσσόρι; Ρότζερς; Βυγκότσκι; διαμόρφωση της προσωπικότητας | Χώρα | Ελλάδα |
Γλώσσα | Ελληνικά |
Άλλα στοιχεία | 212 σ. |
|
Στατιστικά χρήσης & Altmetrics
Στατιστικά χρήσης
προβολές1
ξεφυλλίσματα2
μεταφορτώσεις3
xρήστες4
1) Αφορά τις προβολές σελίδας της καρτέλας της διδακτορικής διατριβής. Πηγή: Google Analytics.
4) Αφορά τους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες που έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις. Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)
λιγότερα
περισσότερα
|