Η επίδραση κοινωνικών και ψυχολογικών παραγόντων στην ευελιξία μαθητών Στ' τάξης Δημοτικού στους νοερούς υπολογισμούς

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά την ευελιξία 223 μαθητών/τριών της Στ΄τάξης Δημοτικού στους νοερούς υπολογισμούς και αναζητά συσχετίσεις αυτής με κοινωνικούς και ψυχολογικούς παράγοντες. Οι μαθητές εξετάστηκαν με προσωπικές συνεντεύξεις σε 5 προσθέσεις, 5 αφαιρέσεις και 5 πολλαπλασιασμούς. Η ευελιξία διερευνήθηκε με δύο τρόπους: Πρώτα ελέγχθηκε η χρήση των ολιστικών στρατηγικών και μετά η χρήση των πιο γρήγορων και αποτελεσματικών στρατηγικών. Τα αποτελέσματα έδειξαν, ότι η χρήση των ολιστικών στρατηγικών σχετίζεται με την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα. Το φύλο δε σχετίζεται με κανέναν τύπο της ευελιξίας. Ο παράγοντας που σχετίζεται με τη χρήση και των ολιστικών και των πιο γρήγορων και αποτελεσματικών στρατηγικών είναι η μεταγνώση. Οι παράγοντες που σχετίζονται με την ευελιξία ως προς τη χρήση των γρήγορων και αποτελεσματικών στρατηγικών είναι το μορφωτικό επίπεδο του πατέρα, το βιοτικό επίπεδο της οικογένειας, ο βαθμός επικοινωνίας γονέων-μαθητών, η εργαζόμενη μνήμη, ο έλεγχος της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The focus of this study was to research the flexibility of 223 6th grade pupils and to investigate the relations between the social and psychological characteristics of pupils and their flexibility in mental calculations. Interviews were used to identify pupils’ knowledge and ability in mental calculations. The pupils are examined in 15 mental exercises in addition, subtraction and multiplication. The research focused on two types of flexibility. The first refers on the pupils’ ability to use the holistic strategies. The second refers on the use of the most proper strategies (fast and accurate). The results show that the use of the holistic strategies is related with both types of flexibility. The social factors that are related with the use of proper strategies are: father’s educative level, family economical status and communication level between parents and children. The psychological factors that are related with the use of proper strategies are: working memory and control of proce ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26903
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26903
ND
26903
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of social and psychological factors on the 6th grade pupils' flexibility in mental calculations
Συγγραφέας
Λυγούρας, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Πνευματικός Δημήτριος
Τσακιρίδου Ελένη
Βοσνιάδου Στέλλα
Καλδρυμίδου Μαρία
Νικολαντωνάκης Κωνσταντίνος
Τάτσης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Νοεροί υπολογισμοί; Νοερές στρατηγικές; Ταχύτητα και ακρίβεια; Ευελιξία στους νοερούς υπολογισμούς; Οικογένεια; Εργαζόμενη μνήμη; Μεταγνώση; Έλεγχος επεξεργασίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
248 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)