Μελέτη όψεων της διδασκαλίας της θερμότητας με εφαρμογές τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα εργασία σχετίζεται με τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστήμων και συγκεκριμένα με την εργαστηριακή μελέτη των Θερμικών φαινομένων, και τα πιθανά οφέλη που μπορεί να προκύψουν από μια διδακτική σειρά εμπλουτισμένη με ΤΠΕ. Παρότι η εργαστηριακή αντιμετώπιση των θερμικών φαινομένων στο σχολικό εργαστήριο δεν εμφανίζει ιδιαίτερες δυσκολίες, όταν οι μαθητές επιχειρούν να υπερβούν την απλή παρατήρηση & περιγραφή και να εμβαθύνουν στην ερμηνεία των φαινομένων, είτε ποσοτικά είτε ποιοτικά η ίδια η πολυπλοκότητα των θερμικών αλληλεπιδράσεων τους οδηγεί σε προβλήματα. Προκύπτει έτσι η αναγκαιότητα της εφαρμογής ενός κατάλληλου διδακτικού μετασχηματισμού του περιεχομένου, ο οποίος θα βοηθήσει τους μαθητές να ξεπεράσουν τις παραπάνω δυσκολίες, σε συνδυασμό με μια κατάλληλη διδακτική προσέγγιση. Η εμπλοκή των μαθητών σε εργαστηριακές & πειραματικές πρακτικές κατά τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστήμων, υποστηρίζεται από τους περισσοτέρους ερευνητές άλλα και εκπαιδευτικούς, ότι έχει πολύ μεγάλη ά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This work is related to Physics Education and investigates the advantages of an ICT enriched teaching sequence concerning a laboratory based approach in the study of thermal phenomena in compulsory education. Although junior high school students have no particular difficulty in attending a laboratory based teaching approach of thermal phenomena they are usually incapable of evolving from a simple observation and description to deeper understanding and quantitative or qualitative interpretation since the complexity of thermal interactions per se raises several conceptual and empirical problems. Therefore, it seems necessary that content knowledge should be appropriately transformed and suitably combined with an effective teaching approach in an attempt to help students overcome these difficulties. The involvement of students in laboratory and experimental practices is widely supported both by researchers and teachers. These trends are in alignment with recent findings that laboratory ap ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26468
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26468
ND
26468
Εναλλακτικός τίτλος
A study of the teaching of thermal phenomena with applications of information and communication technologies in compulsory education
Συγγραφέας
Λεύκος, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ψύλλος Δημήτριος
Χατζηρανιώτης Ευριπίδης
Ντρενογιάννη Ελένη
Καριώτογλου Πέτρος
Δαγδιλέλης Βασίλειος
Τουρτούρας Χρήστος
Μπίμπου Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θερμότητα; Διδασκαλία; Πειραματικές ικανότητες; Εικονικό εργαστήριο; Ανάλυση βίντεο; Σχεδιασμός πειραμάτων; Διδακτική φυσικών επιστημών; Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)