Συστήματα διαχείρισης της διαθεματικότητας στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση

Περίληψη

Τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών των διαφόρων μαθημάτων προσφέρουν τις βασικές γνώσεις των επιστημών, ακολουθώντας την κατάταξη της ακαδημαϊκής κοινότητας για την οργάνωση της επιστημονικής γνώσης, χωρίς να συνδέουν τα επιμέρους μαθήματα μεταξύ τους. Σε μια διαθεματική προσέγγιση, ένα θέμα μελετάται πολύπλευρα με τη συμβολή πολλών επιστημών, αλλά παράλληλα εξετάζεται πώς η κάθε γνώση μπορεί να αξιοποιηθεί πρακτικά στη ζωή. Τα μαθήματα καταργούνται και η γνώση αντιμετωπίζεται ως ενιαία ολότητα. Το αναλυτικό πρόγραμμα οργανώνεται με τρόπο που οι μαθητές να είναι σε θέση να αποκτούν και να χρησιμοποιούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που τους παρέχουν ξεχωριστά γνωστικά αντικείμενα σχετικά με ένα θέμα. Η πρόκληση που αντιμετωπίζεται στην παρούσα διατριβή, είναι η απάντηση σε δύο βασικά ερωτήματα για τη διαθεματικότητα: πως από τα διακριτά μαθήματα που αποτελούν το χώρο άντλησης της σχολικής γνώσης θα οδηγηθούν οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας στη διαθεματικότητα, στη ενιαιοποίηση δηλαδή της γ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The analytical programmes of study for various subjects offer the basic knowledge for science, following the classification of the academic community for the organisation of scientific knowledge, without connecting the separate subjects. Following the cross-thematic approach, a subject is studied from various angles taking into account contributions from many sciences, whilst also examining how each piece of knowledge can be practically utilised in everyday life. Subject distinctions are removed and knowledge is seen as a single unit. The analytical programme is organised in such a way, so as to enable students to acquire and use knowledge and dexterities relating to one topic, as contributed by different subjects. The challenge faced by this paper is to answer two basic questions in relation to Cross-Thematic: 1) How to enable teachers to deliver Cross-Thematic by achieving a shift from current separate subject tuition to unifying knowledge. 2) How to design Cross-Thematic tests in Hi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26114
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26114
ND
26114
Εναλλακτικός τίτλος
A management system for cross-thematic teaching in the Greek Compulsory Education
Συγγραφέας
Τριανταφύλλου, Ανδρέας του Νικόλαος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Αλεξανδρής Νικόλαος
Βίρβου Μαρία
Παναγιωτόπουλος Θεμιστοκλής
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Αποστόλου Δημήτριος
Βλάμος Παναγιώτης
Χιονίδου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Διεπιστημονικότητα; Διαθεματικότητα; Διαχείριση διαθεματικών διαγωνισμάτων; Διαχείριση διαθεματικών σχεδίων μαθήματος; Υποστηρικτικό σύστημα γνώσης; Αντιπροσώπευση γνώσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 327 σ., εικ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)