Τεχνολογίες εκμετάλλευσης της θερμότητας καυσαερίων σε κινητήρες diesel

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν η θεωρητική διερεύνηση των ακόλουθων τεχνολογιών ανακομιδής θερμότητας καυσαερίου κινητήρων Diesel: (α) Διάταξη στροβιλουπερπλήρωσης με ηλεκτρική γεννήτρια στον άξονα του υπερπληρωτή. (β) Σύνθετη στροβιλουπερπλήρωση με στρόβιλο ισχύος τοποθετημένο μετά το στρόβιλο του υπερπληρωτή. (γ) Θερμοηλεκτρική γεννήτρια. (δ) Κύκλος Rankine με εργαζόμενο μέσο H2O ή R245ca. Στην περίπτωση του οργανικού μέσου χρησιμοποιείται και ανακομιστής θερμότητας για την αύξηση του θερμοδυναμικού βαθμού απόδοσης του κύκλου. Στην πληρέστερη εκδοχή του συστήματος περιλαμβάνονται δυο πρόσθετοι εναλλάκτες για την ανάκτηση της θερμότητας του ανακυκλοφορούντος καυσαερίου (EGR) και του ψυγείου αέρα. Αναπτύχθηκε μοντέλο προσομοίωσης της σύνθετης στροβιλουπερπλήρωσης ενσωματώνοντας τους χάρτες λειτουργίας του κατασκευαστή για το συμπιεστή, το στρόβιλο του υπερπληρωτή και το στρόβιλο ισχύος. Με αυτό τον τρόπο έγινε εκτίμηση της πραγματικής επίδρασης της λειτουργίας του στρο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main purpose of the thesis is the study of Exhaust Gas Heat Recovery Techniques in Diesel Truck Engines. The examined heat recovery technologies are the following: (a) Electrical turbocompounding with an electric generator installed on the turbocharger shaft (b) The other examined arrangement of turbocompounding includes a power turbine placed downstream of the turbocharger turbine. (c) Thermoelectric generator for the direct conversion of the extracted exhaust gas heat to electrical energy. (d) Rankine cycle system operating with H2O or R245ca as working medium. A heat recuperator is installed to improve the thermodynamic efficiency of the organic Rankine cycle. The potential use of EGR and charge air cooler as major components of Rankine cycle system is also examined. A turbocompounding simulation model has been developed by including operating charts for turbocharger and power turbine. Thus, an estimation of the power turbine operation on turbocharger and engine performance. A s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24966
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24966
ND
24966
Εναλλακτικός τίτλος
Exhaust gas heat recovery technologies in diesel engines
Συγγραφέας
Κατσάνος, Χρήστος (Πατρώνυμο: Ορέστης)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης
Εξεταστική επιτροπή
Χουντάλας Δημήτριος
Ρακόπουλος Κωνσταντίνος
Ρογδάκης Εμμανουήλ
Αντωνόπουλος Κίμωνας
Κακάρας Εμμανουήλ
Σάγια Αθηνά
Γιακουμής Ευάγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Κύκλος Rankine; Θερμοηλεκτρική γεννήτρια; Σύνθετη στροβιλουπερπλήρωση; Βελτίωση της ειδικής κατανάλωσης καυσίμου; Καταλύτης SCR; Θερμότητα ανακυκλοφορούντος καυσαερίου; Θερμότητα αέρα υπερπλήρωσης; Ψυκτική διάταξη; Αντίθλιψη; Βαθμός απόδοσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 337 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)